Vaalikone

Seurakuntavaaleissa on käytössä ehdokkaiden vaalikone. Vaalikone auttaa äänestäjiä löytämään sopivan ehdokkaan omasta seurakunnastaan. Jokaisen ehdokkaan kannattaa siis käydä vastaamassa vaalikoneen kysymyksiin.

Vaalikoneesta vastaa Kirkkohallitus. Se siirtää kaikki ehdokastiedot vaalikoneeseen valmiiksi. Ehdokkaan tarvitsee vain vastata kysymyksiin. Käyttäjätunnus ja ohjeistus vaalikoneeseen lähetetään suoraan jokaiselle ehdokkaalle sähköpostitse.

Vaalikoneen aikataulu

27.9. Vaalikoneen käyttäjätunnukset toimitetaan suoraan ehdokkaille suostumuslomakkeessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen. Seuraa sähköpostiasi ja varmista, että tunnukset tulevat perille.

28.9. Valokuvat lähetetään ehdokaslistojen asiamiehille. Asiamies toimittaa valokuvat eteenpäin ehdokkaille. Valokuvat on muokattu valmiiksi sopivaan kokoon vaalikonetta varten.

27.9.–6.10. Ehdokkaat vastaavat vaalikoneen kysymyksiin ja lisäävät vaalikoneeseen valokuvansa. Vaalikoneesta valokuva siirtyy automaattisesti myös verkon ehdokaslistoihin seurakuntien sivuilla sekä osoitteessa seurakuntavaalit.fi.

10.10. Vaalikone aukeaa yleisölle

Tukea vaalikoneen täyttämiseen

Seurakuntayhtymä järjestää ehdokkaille tukea vaalikoneen täyttämiseen 5.10. klo 14-18 ja 6.10. klo 14–16 seurakuntien toimitalon 4. kerroksessa, viestinnän tiloissa (Eerikinkatu 3). Vaalikone sulkeutuu ennakoitua aiemmin torstaina 6.10. jo klo 16.

Varmista vaalikonetukeen tullessasi, että sinulla on mukanasi vaalikoneen käyttäjätunnukset sisältävä sähköposti. Käyttäjätunnukset lähetetään ehdokkaille suostumuslomakkeessa ilmoitettuun sähköpostiosoitteeseen 27.9. Tunnuksia ei voi saada seurakunnalta.

// ]]>