Maarian pappilan juhannusjuhla tarjoaa sekoituksen kaupunki- ja maalaisjuhannusta

Jos tahtoo viettää juhannuksensa kaupungissa, mutta haluaa siihen ripauksen maalaisromantiikkaa ja mennyttä aikaa, kannattaa suunnata juhannusaattona Maarian pappilan juhannusjuhlaan.
Maarian-pappila-portti-vaaka2016-kevät_L.jpg

Juhlallisuudet alkavat klo 18 lipunnostolla pappilan pihassa, jonka jälkeen siirrytään Maarian kirkkoon Kansanlaulukirkkoon. Kansanlaulukirkon musiikit kumpuavat tutuista suomalaisista kansanlauluista. Laulujen sanat ovat Anna-Mari Kaskisen käsialaa. Kansanlaulukirkossa mukana ovat Katri Rinne, Nils Spoof, Merja Forsman, haitari, ja Juhani Forsman, viulu.

Kirkkohetken jälkeen pappilan kauniissa pihapiirissä on luvassa ohjelmaa, kahvit ja grillimakkaroita lähetyksen hyväksi. Ohjelman järjestää Martinseurakunta.

Maarian pappilan juhannusjuhlaa on vietetty jo noin kaksikymmentä vuotta. Siihen osallistuu aina myös ihmisiä muiden Turun ja Kaarinan seurakuntien alueilta. Tapahtumaan onkin järjestetty bussikuljetuksia ympäri Turkua ja Kaarinaa, jotta paikalle pääsee joukkoliikenteen poikkeusaikatauluista huolimatta. Kuljetusten aikataulut ja reitit löytyvät alta.

Juhlan järjestää aina Maarian seurakunta yhdessä jonkin toisen Turun tai Kaarinan seurakunnan kanssa. Tänä vuonna toisena järjestäjänä on Martinseurakunta.

Maarian pappilan juhannusjuhla ja kansanlaulumessu
24.6. klo 18 alkaen

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä AH / 20.6.2016)

Bussikuljetukset juhannusjuhlaan Maarian kirkolle ja pappilaan

Bussit lähtevät päätepysäkeiltä klo 17, paitsi Maarian bussi 2 ja Kaarinan bussi klo 16.45. Paluumatkalle lähdetään n. klo 21. Edestakaisen kuljetuksen hinta on 5 euroa. Maksu peritään kahvitilaisuuden yhteydessä.

Mikaelin bussi

Katariinan bussi
Varissuon kirkko - Littoistentie - Satakielenkatu - Tilhenkatu - Littoistentie - Jaanintie - Karjakuja - Säkönkatu - Virmuntie - Petkeltien päätepysäkki - Kuralankatu - Kohmo - Kuralankatu- Vanha Hämeentie - Tammitie – Halistentie – Gregorius IX:n tie – Maarian pappila.

Maarian bussi 1

Maarian bussi 2
Paattisten kirkko – Yli-Maarian srk-koti – Jäkärlän tori – Asematie – Kylmäalhonkatu – Talolankatu – Tampereen valtatie – Moisio ST1 – Tampereen valtatie – Runosmäki (Pohjoiskaari, Signalistinkatu, Majoitusmestarinkatu, Nostoväenkatu, Varusmestarintie) – Kaerlantie – Kärsämäentie – Maarian pappila

Martin bussi