Tähkäpuistossa vihitään pareja avoimen taivaan alla

tahkapuisto_L.jpg

Henrikinseurakunnan jo perinteeksi muodostunut Hääyö -tapahtuma järjestetään Tähkäpuistossa lauantaina 13.8. klo 19 alkaen. Pariskunnat voivat lupautua toisilleen pienimuotoisesti ilman sen suurempaa hääruljanssia, edes todistajia ei tarvitse olla omasta takaa. Toki paikalle voi kutsua myös itselle läheisimmät ihmiset. Olennaista illassa on se, että kukin pariskunta voi tulla paikalle omana itsenään. Jotkut haluavat juhlistaa hetkeä juhlavaatteilla, toisten mielestä arkisempi tyyli tuntuu omimmilta.

Hääyössä voi toimittaa avioliittoon vihkimisen tai pyytää siunausta maistraatissa solmitulle avioliitolle. Lisäksi on mahdollista toimittaa rukoushetki parisuhteensa rekisteröineiden kanssa.

Vuodesta 2010 järjestetty Hääyö on kokenut muodonmuutoksen. Toisin kuin aikaisemmilla kerroilla, nyt tapahtumaan tulee ilmoittautua ennakkoon sähköistä lomaketta käyttäen.  Ilmoittautuminen päättyy 24.7., mihin mennessä avioliiton esteiden tutkintalomakkeen tulee olla voimassa. Ilmoittautumislomake on osoitteessa henrikinseurakunta.fi.

Ilmoittautumislomakkeessa kysytään henkilötiedot ja tilaisuuden luonne sekä esimerkiksi todistajien tarve.  Lomakkeella tulee valita mieleinen kellonaika. Vastausviestissä tulee vahvistus varatusta toimituksesta. Sen lisäksi seurakunnasta otetaan yhteyttä viimeistään 3.8.

Toimituksen jälkeen kirkon tiloissa on pienimuotoinen juhlatarjoilu.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 14.6.2016 / MS)

Tue Jun 14 10:17:01 EEST 2016