Kesäkahviloista leikkejä, löylyä ja lenkkeilyä

Hyvän kahvin lisäksi seurakuntien kesäkahviloista löytyy myös mukavaa seuraa niin aikuisille kuin lapsillekin.
_JUS5370_M.jpg

Lapsiperheiden kannattaa suunnata Kuusistonsalmen rannalla sijaitsevaan Papinholman seurakuntakotiin, Käräjäkalliontie 4, jossa pidettävä Leppäkertun kesäkahvila on avoinna arkisin klo 9-12 juhannukseen saakka. Maksuttomassa kahvilassa on tarjolla erilaista ohjelmaa kaikille viikonpäiville. Maanantaisin leikitään perinteisiä pihaleikkejä, tiistaisin ja perjantaisin vietetään muskaria, keskiviikkoisin ihmetellään luontoa ja torstaisin askarrellaan.  Myös Henrikinkirkolla, Peltolantie 2, on perhekahvila kesäkuun ajan maanantaisin, keskiviikkoisin ja perjantaisin klo 9-13.

Vanhan ajan pappilaromantiikkaa kaipaavien kannattaa poiketa Satavan saaressa sijaitsevaan Hennalan seurakuntakodin kahvilaan, Hennalantie 10. Jo kansallisrunoilijamme Runeberg viehättyi aikoinaan pappilana toimineesta seurakuntakodista ja sen kauniista ympäristöstä. Kahvila on avoinna keskiviikkoisin, klo 15 on kahvit ja hartaus, minkä jälkeen rantasaunassa on tarjolla klo 15.30-19 uimapukulöylyt. Hennalan ranta on äkkisyvä ja soveltuu vain uimataitoisille.

Vanhan Turun ytimessä, Tuomiokirkon kivijalassa sijaitseva Domcafé on avoinna arkisin klo 11-16 ja viikonloppuisin klo 11-15. Ursulan kappelin 1400-luvulla rakennettu kellariholvi on toiminut aikanaan muun muassa kirkon suola- ja viljavarastona. Nyt kellariholvin kautta tarjotaan hyvää eri puolille maailmaa. Kahvia ja leivonnaisia ostamalla kävijät voivat tukea maailman vähäosaisia. Pauligin lahjoittaman kahvin tuotto luovutetaan Suomen Lähetysseuran Lasten PankkiinLinkki avautuu uudessa välilehdessä, joka tukee lasten ja nuorten hyvinvointia sekä edistää lasten oikeuksien toteutumista kehitysmaissa. Kahvittelun lisäksi Domcaféssa on tarjolla viikoittaista toimintaa – tiistaisin tehdään käsitöitä, torstaisin tietovisaillaan ja lauantaisin lähdetään lenkille.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 12.6.2016 / MS)

Mon Jun 13 10:34:02 EEST 2016