Kesässä on lyriikkaa

Kauniit runot virittävät meidät kesätunnelmaan Turun tuomiokirkkoseurakunnan lähetyskahvilassa Domcaféssa.

domcafe_M.jpg

Tutustu kauneimpiin kesärunoihin innokkaan runoharrastajan Tuula Waldénin johdolla. Tapahtuma järjestetään 9.6. klo 13.00, joten myös keskipäivän ehtoolliseen osallistujat ehtivät hyvin mukaan.

Domcafén ensimmäisessä runouteen keskittyvässä tapahtumassa kuullaan muun muassa Eino Leinon, Jaakko Haavion ja Maaria Leinosen kesärunoutta.

Kahvila tarjoaa tapahtuman ohessa huokeasti niin makeaa kuin suolaistakin herkuteltavaa. Kaikki tuotto menee lähetystyön tukemiseen. Sisään kahvilaan pääsee pienestä kaariovesta Tuomiokirkon porrastasanteelta. Sään salliessa päivää paistatellaan Domcafén terassilla.

Domcaféssa tapahtuu koko kesän

Kauneimmat kesärunot on osa suurempaa kesäohjelmakokonaisuutta. Domcafé järjestää viikoittain mielenkiintoista ohjelmaa 14.8. saakka. Kesällä on muun muassa luvassa ikoninäyttely, Keskiaikaiset markkinat ja supersuosittu Paula-tytön vierailu. Kahvila on kesällä auki joka päivä.

Domcafé sijaitsee ehkä Suomen vanhimmassa kahvilatilassa. Tämä Tuomiokirkon Ursulan kappelin 1400-luvulla rakennettu kellariholvi on toiminut aikanaan muun muassa Tuomiokirkon suola- ja viljavarastona. Kahvila perustettiin vuonna 1995 osaksi lähetystyön vapaaehtoistoimintaa ja tukemaan Tuomiokirkkoseurakunnan lähetystyötä maailmalla.

Katso koko kesän ohjelmaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 3.6.2016, M.M)

Fri Jun 03 14:55:01 EEST 2016