Kesämusiikki soi pohjois-Turun kirkoissa

Musiikki valtaa pohjois-Turun kirkot kesä-heinäkuussa tiistaisin ja keskiviikkoisin. Maarian ja Paattisten kirkoissa esitettävät musiikkisarjat tarjoavat kiinnostuneille monipuolisesti niin kuoro, instrumentaali- kuin laulumusiikkia.
Paattistenkkon-urut_L.jpg

Maarian kirkossa kuullaan kesäkuun kolmena ensimmäisen keskiviikkona konserttisarja, jossa jokainen Maarian seurakunnan kanttori on järjestänyt omannäköisensä konsertin: Ensimmäisessä konsertissa kuullaan Marja Haikan johtamaa Verbum Sonans -kuoroa pianon, viulun ja lyömäsoittimien säestyksellä ja toisessa kanttoripariskunta Ulla ja Kari Vuolaa. Kolmannen, viulu-, urku-, piano- ja laulumusiikkia sisältävän konsertin tarjoaa kanttori Tero Niemi perheineen.

Paattisten kirkon konserttisarjan aloittaa Paattisten kirkkokuoro Mikko Laihon johdolla. Myöhemmin kuullaan mm. Kansallisoopperassakin vierailevaa bassobaritoni Nicholas Söderlundia, liturgista musiikkia soittava Liturginen Ensemble Munkkivuori sekä urkuri Juhani Romppasta. Sarjan viimeinen konsertti on osa Turun urkujuhlia ja siinä esiintyy puolalainen Josef Kotowicz.

Paattisten kirkon kellotapulissa voi lisäksi nauttia Tapulikahvilan antimista sekä puolituntia ennen että jälkeen konsertin.

Kesäkuun iltamusiikki -sarja
Maarian kirkko
ke 1.6., 8.6. ja 15.6. klo 20
1.6. Verbum Sonans, joht. Marja Haikka, Pasi Helin, piano, Sam Fröjdö, lyömäsoittimet, Minna Starkkila, viulu. Mm. Gershwin, Kankainen, A. Merikanto, Saariaho, Pylkänen, Hill Cobb, Milliken.
8.6. Ulla ja Kari Vuola, urut. Mm. Clérambault, C.Ph. Bach, Krebs, J.S. Bach.
15.6. Niemen perhe, Selja, Venla, Tuija ja Tero Niemi, viulu-, piano-, urku- ja laulumusiikkia. Mm. Kuula, Sibelius, Schubert, Darius Milhaud, Maria Veracini, J.B. Accolay.

Kesäillan musiikkihetket
Paattisten kirkko
tiistaisin 31.6.–19.7. sekä su 31.7. klo 19
31.5. Paattisten kirkkokuoro, joht. Mikko Laiho