Villiyrttikurssilla tietoa luonnon hyötykasveista

Kevään myötä kotipihoja ja mökkimaisemaa koristaa tutut, villit pihakasvit aina voikukista ja nokkosista siankärsämöihin ja piharatamoon. Pienellä villiyrttikurssilla 28.5. otetaan selvää mm. siitä, mitä ruokaa näistä villeistä pihakasveista voidaan valmistaa.

Kevään myötä kotipihoja ja mökkimaisemaa koristaa tutut, villit pihakasvit aina voikukista ja nokkosista siankärsämöihin ja piharatamoon. Multasormet kitkevät usein kutsumattomat kesävieraat sukkelaan pois pihamaalta.

Miten näitä villejä pihakasveja sitten voidaan hyödyntää, siihen annetaan vinkkejä lauantaina 28.5. pidettävällä pienellä villiyrttikurssilla. Kurssilla biologi Marjo Rantala esittelee rikkaruohoinakin tunnettuja, luonnosta löytyviä hyötykasveja. Osallistujat saavat myös vinkkejä siihen, mitä ruokaa villiyrteistä voi valmistaa.

Kurssin alussa kokoonnutaan Tuomiokirkkoseurakunnan juhlasaliin (Eerikinkatu 3). Salissa pidetyn luennon jälkeen matkataan yrttien tunnistusretkelle Luolavuoreen, jossa tutkaillaan alkukesän luontoa ja sen antimia sekä nautitaan linnunlaulusta. Matka Luolavuoreen tehdään bussilla 18 ja mukaan kannattaa varata bussimaksun ja 5 euron kurssimaksun lisäksi eväät sekä istuinalusta. Sateen sattuessa metsäretki jätetään tekemättä.

Pieni villiyrttikurssi la 28.5. klo 10-13 Tuomiokirkkoseurakunnan juhlasalissa (Eerikinkatu 3, 2. krs). Ilmoittaudu mukaan 26.5. mennessä diakoni Raija Eevalle p. 040 341 7581 tai raija.eeva@evl.fi

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 23.5.2016 / LK)

Mon May 23 09:12:59 EEST 2016