Keväinen pappila kutsuu puutarhaan

Maarian keväisessä pappilassa ja sen pihapiirissä vietetään lauantaina 21.5. Mä taimi olen sun tarhassas ‑puutarhatapahtumaa, jossa löytyy tekemistä niin koko perheelle kuin myös viherpeukaloille ja historiasta kiinnostuneille.
Maarian-pappila_L.jpg

Maarian keväisessä pappilassa ja sen pihapiirissä vietetään lauantaina 21.5. Mä taimi olen sun tarhassas ‑puutarhatapahtumaa, jossa löytyy tekemistä koko perheelle. Kello 12 alkavassa tapahtumassa on järjestetty ohjelmaa niin koko perheelle kuin myös kasveista, puutarhoista ja historiasta kiinnostuneille.

Muun muassa 1200-luvulta olevaan kellariin ja muihin Maarian pappilan historiallisiin rakennuksiin pääsee tutustumaan kello 12 alkaen.

Kello 14 biologi ja puutarhuri Marko Pesu pitää esitelmän Pehr Kalmista, joka toimi Maarian kirkkoherrana 1700-luvulla. Kalm panosti kirkkoherrana ollessaan suuresti pappilan puutarhaan seuraten työssään opettajansa Carl Linnén ohjeita ja oppeja. Tänä vuonna tulee kuluneeksi 300 vuotta Kalmin syntymästä.

Kello 15.15 on hautausmaakierros, jonka aikana tutustutaan mm. Kalmin muistomerkkiin. Kierroksen vetää Pertti Pussinen.

Ohjelman lisäksi luvassa on taimimyyntiä ja kasvien vaihtoa "kun tuot, voit ottaa" -ajatuksella. Halukkaat voivat tutustua Maarian pappilan kauniiseen keväiseen puutarhaan.

Mä taimi olen sun tarhassas -puutarhatapahtuma
la 21.5. kello 12.00
Maarian pappila ja talli
Makkaranpaistoa, ohjelmaa perheille. Taimimyyntiä ja -vaihtoa.
Ohjelma:
klo 12 alkaen tutustumista pihapiirin rakennuksiin ja 1200-luvulta olevaan kellariin
klo 14 esitelmä Pehr Kalmista
klo 15.15 hautausmaakierros

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 13.5.2016 / AH)

2016-05-13 11:47:00.0