Luennolla pohditaan uusia lääkkeitä köyhyyteen

Köyhyysluentosarja päättyy Henrikinkirkossa, Peltolantie 2, tiistaina 26.4. klo 18, jolloin professori Mikko Niemelä pohtii, olisiko perustulo täsmälääke köyhyyden poistamiseksi. Pienituloisten parissa toimiva johtava diakoniatyöntekijä Heli Lindroos kertoo siitä, millaisia tietoja ja luuloja ihmisillä on köyhyydestä.
rahaa_THUMB.jpg

Yhä useammat suomalaiset ovat pudonneet perusturvan varaan. Viimeisen viiden vuoden aikana pitkäaikaistyöttöminen määrä on kolminkertaistunut. Suuri joukko heistä elää virallisten köyhyysrajojen alapuolella. Muutos on ollut nopea, sillä vielä 1990-luvun taitteessa Suomessa oli maailman pienimmät tuloerot. Tällä hetkellä noin 400 000 suomalaista elää toimeentulotuen varassa, monet heistä ovat myös diakonian asiakkaita.

Tukien pienuuden takia ihmiset joutuvat toisinaan tekemään kipeitä ratkaisuja – ostaako ruokaa vai lääkärin määräämiä lääkkeitä.

Henrikinkirkossa, Peltolantie 2, järjestettävän luentosarjan ovat järjestäneet Henrikinseurakunta ja Henrikin Tähkät. Vapaa pääsy.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 18.4.2016 / MS)

2016-04-18 10:09:28.0