Valon ja varjon Turku - runoja ja musiikkia Yhteisvastuun hyväksi

Runo-, laulu- ja proosatekstejä esittävät Riitta Vasenkari ja Eira Tähtinen lauantaina 16. huhtikuuta klo 16 Seurakuntien toimitalossa, Eerikinkatu 3, 2. krs. Tuotto Yhteisvastuun hyväksi. Tervetuloa!
yv-logo-netti_THUMB.jpg

Turun ja turkulaisuuden ilon ja surun pilkahduksia voi kuulla kirjoittajien teksteissä ja erilaisissa sävelmissä. Esitys kuvaa kaupunkia ja sen asukkaita sekä valoisammalta että varjoisemmalta puoleltaan.

Esityksessä pohditaan ihmisenä olemista, turkulaisuutta, yhteyttä maailmaan. Kaupungin elämä eri aikakausina nostaa näkyviin erilaisia ihmiskohtaloita.

Mukana on muun muassa Jarkko Laineen, Tommi Parkon, Totti Karpelan ja Tuula Sandströmin tekstejä, otteita Rauno Lahtisen kirjasta Turku 1911 sekä lastenlauluja, viihde- ja klassista musiikkia.

Teos muodostaa kokonaisuuden, jossa puhe ja laulu nivoutuvat erottamattomaksi kudelmaksi.

Riitta Vasenkari on Suomen Lausujain Liiton taiteilijajäsen. Hän kuuluu Turun Lausuntakerho ry:n hallitukseen. Hän on pitänyt useita omia lausuntailtoja ja esityksiä. Eira Tähtinen on artisti ja on esiintynyt laulajana ja juontajana erilaisissa tapahtumissa ja konserteissa.

Teos esitetään Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Liput maksavat 10 euroa. Tilaisuuden järjestää Tuomiokirkkoseurakunta. Esitys kestää noin tunnin.

Valon ja varjon Turku, Riitta Vasenkari ja Eira Tähtinen, lauantaina 16.4. klo 16, Eerikinkatu 3, 2. krs.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 13.4.2016 / PH)

2016-04-13 15:52:00.0