Luentoja keskiajan historiasta

Keskiajan Turku -tapahtuma muun muassa keskiaikaisine markkinoineen ja Tuomiokirkon tapahtumineen järjestetään taas kesä-heinäkuun vaihteessa. Tapahtumaa ennakoi tuttuun tapaan luentosarja keskiajan historiasta.

Keskiajan Turku –tapahtuma keskiaikaisine markkinoineen järjestetään taas Vanhalla Suurtorilla, Turun tuomiokirkossa, Aboa Vetuksessa, Turun Linnassa sekä Brahenpuiston vieressä kesä-heinäkuun vaihteessa.

Turun Suurtorin keskiaika ry järjestää toukokuussa tuttuun tapaan viisi luentoa keskiajan historiasta Keskiaikaisten markkinoiden näyttelijöille ja työryhmälle. Luennot pidetään seurakuntien toimitalossa (Eerikinkatu 3) ja ne ovat avoimia myös yleisölle.

Luennoitsijoina toimivat FT, kulttuurihistorioitsija Tom Linkinen, HuK Ilari Aalto sekä FM Elviira Pulli. Luennot pidetään toimitalon 2. kerroksen kokoussalissa klo 17-18.30.

Ke 13.4. FT Tom Linkinen: Johdantoluento: Keskiaika ja keskiaikakulttuuri eli keskiaika silloin ja nyt
Ke 20.4. HuK Ilari Aalto: Turku 1500-luvun alussa
Ke 27.4. HuK Ilari Aalto: Kaupankäynti keskiajalla
Ke 4.5. FM Elviira Pulli: Keskiaikainen markkinatori tilana, tapahtumana ja näyttelijän temmellyskenttänä