”Syvä polku” on matka ihmisen sisäisyyteen ja nyt-hetkeen

Kirkkoherra Tuomo Norvasuo ja teatterimuusikko, säveltäjä Kari Mäkiranta valmistelevat parhaillaan näyttämöteosta työnimellä Syvä polku.

Esityksen ensi-ilta on vuoden 2017 alkupuolella.

Teos tutkii ihmisen suhdetta sisäiseen todellisuuteensa sekä läsnäoloa nyt-hetkessä. Teoksen pohjana ovat ortodoksinen hartauskirjaklassikko Vaeltajan kertomukset sekä ikivanhat aasialaiset kertomukset. Niitä tuodaan näyttämölle muun muassa lapsityönohjaaja Tuula Valkosen kehittämän Deep talk –menetelmän keinoin.

Syvä polku -teokseen saa tuntumaa Aureliassa tiistaina 5. huhtikuuta. Esityksen käsikirjoittaja ja ohjaaja Tuomo Norvasuo on mukana Aureliassa klo 18 alkavassa meditaatiossa ja esityksestä saadaan pieniä makupaloja tekstien sekä Kari Mäkirannan säveltämien äänimaisemien kautta.

Meditaation jälkeen Aureliassa alkaa klo 19 yleisötilaisuus, joka on tarkoitettu ensisijassa vuoropuheluksi tekijöiden ja yleisön välille. Sitä kautta halutaan rikastuttaa teoksen valmistelua ja tuoda siihen uusia näkökulmia.

Åbo svenska församlingin seurakuntakoti Aurelia löytyy osoitteesta Aurakatu 18.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 4.4.2016 / MV)

2016-04-04 15:12:21.0