Uudet luottamushenkilövalinnat esillä kirkkoneuvostossa

Kirkkovaltuuston johdossa on jatkamassa Harri Lukander. Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän päätöksentekoelimet saavat uudet jäsenet. Valinnoista päättää kirkkovaltuusto 31. tammikuuta.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtajana jatkanee asianajaja, KTM Harri Lukander (kuvassa) Piikkiön seurakunnasta. Hänet valittiin kirkkovaltuustoon Partiotyön Ystävien listalta. Hän toimi valtuuston puheenjohtajana jo viime vaalikauden 2015−18.

Kirkkovaltuutettujen joukosta valitut neuvottelijat ovat tehneet esityksensä henkilövalinnoista yhteiselle kirkkoneuvostolle. Neuvosto käsittelee esitykset torstaina 17.1.2019 ja lopullisesti valinnoista päättää 31.1.2019 kokoontuva uusi yhteinen kirkkovaltuusto.

Uusi kirkkovaltuusto, jossa on yhteensä 51 jäsentä, valittiin seurakuntavaaleissa. 26 valtuutettua sai marraskuussa mandaatin jatkaa ja 25 aloittaa uusina valtuutettuina.

Kirkkovaltuuston varapuheenjohtajaksi vuosiksi 2019-20 neuvottelijat esittävät everstiluutnantti Pentti Korhosta (kok.&sit.) Maarian seurakunnasta.

Tuomiorovasti Heimo Rinne jatkaa tuomiokapitulin määräyksestä yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajana vuodet 2019−20. Kirkkovaltuuston neuvottelijat esittävät vuosiksi 2019−20 kirkkoneuvoston varapuheenjohtajaksi metsänhoitaja Auvo Heikkilää Paattisten seurakunnasta. Heikkilä oli kirkkoneuvoston jäsen jo 2017-18, mutta ei asettunut ehdolle syksyn seurakuntavaaleissa.

Yhteisen kirkkoneuvoston varsinaisiksi jäseniksi neuvottelijat esittävät vuosiksi 2019−20 seuraavia henkilöitä:

Auvo Heikkilä, metsänhoitaja, Paattisten seurakunta
Mirjo Kanervavuori (Partiotyön Ystävät), perheohjaaja, Piikkiön seurakunta
Maria Lahtinen (Partiotyön Ystävät), johtaja, FT, Henrikinseurakunta
Mikko Lauren (Kokoomus ja sitoutumattomat), pastori, merikapteeni, Maarian seurakunta
Seppo Muurinen (Yhteinen kirkkomme), yrittäjä, Martinseurakunta
Maria Ranne (Partiotyön Ystävät), VTM, palvelupäällikkö, Kaarinan seurakunta
Ari Rantanen (Turun sosialidemokraattinen ja sitoutumaton seurakuntaväki), myyjä, muusikko, Katariinanseurakunta
Siv Sandberg (Liv och gemenskap i församlingen), tutkija, Åbo svenska församling
Helmi-Riitta Toivari (Partiotyön Ystävät), terveyskeskuslääkäri, Tuomiokirkkoseurakunta
Ulla-Maija Vierimaa (Kokoomus ja sitoutumattomat), FM, lehtori, Mikaelinseurakunta

Kirkkoneuvoston esityslistalla on valintaesitysten lisäksi hallintojohtaja Hannu Kallion ilmoitus eläkkeelle siirtymisestä 1.11.2019.

(Kuva Timo Jakonen)

(Seurakuntayhtymän viestintä 17.1.2019/ PH)

Thu Jan 17 12:30:00 EET 2019