Ekumeenisella rukousviikolla Tuomiokirkossa muistetaan Henrikiä

Perinteinen Kristittyjen ykseyden ekumeeninen rukousviikko alkaa perjantaina. Ekumeenista rukousviikkoa vietetään vuosittain kaikkialla maailmassa 18.–25. tammikuuta.
Kolme kynttilää

Rukousviikko yhdistää eri puolilla maailmaa elävät kristityt pohtimaan samoja teemoja ja rukoilemaan niihin liittyvien haasteiden puolesta. Tällä kertaa aineisto on laadittu Indonesiassa ja se kiinnittää huomion itsekkyyteen ja epäoikeudenmukaisuuteen.

Turussa Ekumeenisen rukousviikon vietto alkaa Pyhän Henrikin muistoillalla Turun tuomiokirkossa lauantaina 19.1. klo 18. Muistoillassa on ehtoollinen, jonka toimittaa Saara Markkula. Muistoillan musiikista vastaa Turku Cathedral Youth Choir. Pyhä Henrik on yksi niistä pyhistä, joille Turun tuomiokirkko on omistettu.

Sunnuntaina 20.1. Mikaelinkirkossa alkaa Ekumeenisen rukousviikon Tuomasmessu ”Kutsutaan olemaan yhtä” klo 18. Tuomasmessussa saarnaa Helluntaiseurakunnan johtaja Pekka Havupalo. Iida Elina musisoi jo ennen Tuomasmessun alkua klo 17.30.

Maanantaina 21.1. Turun katolisen seurakunnan kuoro Schola Gregoriana Aboensis esiintyy Pyhän Henrikin Ekumeenisessa Taidekappelissa Hirvensalossa klo 18. Iltarukouksen pitää kirkkoherra isä Peter Gebara.

Keskiviikkona 23.1. Taidekappelissa esiintyy Martinus-kuoro Raision seurakunnasta klo 18. Kirkkoherra Sari Lehti pitää iltarukouksen.

Ortodoksisessa pyhän marttyyrikeisarinna Aleksandran kirkossa Ekumeenisen rukousviikon ehtoopalvelus pidetään keskiviikkona 23.1. klo 17.

Ekumeenisesta rukousviikosta voi lukea lisää osoitteessa ekumenia.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 16.1.2019 / MV)

Wed Jan 16 11:39:00 EET 2019