Vapaaehtoistyöhön eväitä kurssilta

Tammi-helmikuun vaihteessa on taas tilaisuus kurssittautua toimimaan vapaaehtoisena vanhusten parissa kahden illan mittaisella kurssilla.

Vapaaehtoistoiminnan kurssin tavoitteena on auttaa löytämään oma paikka auttamistyössä. Kurssi perehdyttää vapaaehtoistoimintaan ja sen periaatteisiin sekä vanhuuteen elämänvaiheena. Kurssilla tutustutaan myös seurakuntaan ja diakoniatyöhön. Kurssilta saa lisäksi tietoa vuorovaikutuksesta erilaisten ihmisten kanssa sekä siitä, miten omasta jaksamisesta voi huolehtia vapaaehtoisena.

Kurssi pidetään seurakuntien toimitalossa Eerikinkatu 3 tiistaina 29.1 ja 5.2 klo 17-20. Vapaaehtoistoiminnan kurssille ilmoittaudutaan 7.-18.1. välisenä aikana joko meilitse tai puhelimitse riitta.rasanen@evl.fi puh. 040 3417551 tai ulla.maenpaa@evl.fi puh. 040 3417218.

Kurssin järjestää Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän diakoniakeskus.

* * *

Lue pitkään ystävätoiminnan vapaaehtoisena toimineen Marja Ahton haastattelu Vapaaehtoiseksi -sivuilta.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 7.1.2018 / MV)

2019-01-07 15:48:00.0