Ystävätoiminnassa tärkeintä on kuunteleminen

Kaarinalainen Marja Ahto innostui Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän diakoniakeskuksen ystävätoiminnasta vuosia sitten lehti-ilmoituksen perusteella. Valmentavan kurssituksen jälkeen Ahto tutustui vanhukseen, jonka tukena hän ehti olla seitsemän vuoden ajan ja samalla loppuun asti. Ahto haluaa kannustaa myös muita mukaan, sillä kyseessä on tehtävä, jolla on suuri merkitys.

Marja Ahto on ystävätoiminnan vapaaehtoinen.

- Välimme muodostuivat läheisiksi ja luottamuksellisiksi, ja voidaan sanoa, että kemiat kohtasivat, Marja Ahto muistelee.

Eläkkeellä oleva Ahto kertoo aina tunteneensa kutsumusta vapaaehtoistyötä ja auttamista kohtaan. Niinpä hän tutustui tänä syksynä uuteen vanhusystävään.

- On paljon yksinäisiä vanhuksia, ja meillä vapaaehtoistyöntekijöillä on aikaa, jota esimerkiksi kiireisillä hoitajilla ei ole. Meille voi puhua kaikesta mikä askarruttaa ja painaa mieltä, Ahto kiteyttää.

Lue koko juttu Vapaaehtoiseksi -sivuilta

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 7.1.2018 / SA)

Mon Jan 07 15:40:00 EET 2019