Työpajassa työstetään ilmastoahdistusta voimavaraksi

Ilmastonmuutos saattaa herättää vaikeita tunteita. Tuntoja on mahdollista käsitellä turvallisesti yhdessä - tilaisuus siihen tarjoutuu työpajassa seurakuntien toimitalossa lauantaina 19. tammikuuta.
Panu Pihkala.

Iltapäivän mittaisessa Ilmastoahdistus voimavaraksi –työpajassa kokemuksia ja ajatuksia voi työstää ja jakaa luovilla menetelmillä draamakasvattaja Anna Lehtosen sekä ympäristöahdistukseen perehtyneen tutkija-pastori Panu Pihkalan ohjauksessa. Pihkalalta ilmestyi viime vuonna paljon esille noussut kirja Päin helvettiä? Ympäristöahdistus ja toivo.

Työpajassa kuunnellaan omaa kehoa, tutkitaan tunteita kehollisten kuvien avulla sekä työstetään ajatuksia sanoiksi. Iltapäivän mittaan otetaan ryhmän luovuus käyttöön sekä käydään useaan otteeseen keskustelua aiheen herättämistä ajatuksista.

Työpaja on tarkoitettu kaikille, jotka kokevat itse ilmastoahdistusta ja haluavat jakaa tuntojaan ja ajatuksiaan ryhmässä, tai jotka työssään kohtaavat ilmastonmuutokseen liittyviä kysymyksiä esimerkiksi nuorten kanssa.

Työpaja pidetään seurakuntien toimitalossa, Eerikinkatu 3 2. krs, lauantaina 19.1. klo 13-17. Mukaan mahtuu 35 osallistujaa.

Työpajan hinta on 10 euroa ja se sisältää välipalan pajan puolivälissä. Työpajaan ilmoittaudutaan osoitteessa www.lyyti.fi/reg/tyopajailmastonmuutos2019Linkki avautuu uudessa välilehdessä keskiviikkoon 16.1. mennessä. Maksu suoritetaan ilmoittautumisen yhteydessä ja ilmoittautuminen on sitova.

Tarkempi ohjelma löytyy Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän tapahtumakalenterista.  Lisätietoja työpajasta saa myös yhteiskunnallisen työn pappi Eetu Myllymäeltä eetu.myllymaki@evl.fi.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 31.12.2018  / MV, ilmoittautumisaika muutettu 8.1.2019)

Mon Dec 31 14:50:00 EET 2018