Ilosanoma Jeesuksen syntymästä kuullaan jouluaattona

Turun ja Kaarinan kirkot tuovat joulun viettoon syvyyden ja merkityksen.
Jouluenkelikoriste joulukuusessa.

Jouluaattona on hartauksia iltapäivästä yöhön saakka.

Joulun sanoma kerrotaan aidoimmillaan jouluaattona klo 14 Lasten joulukirkossa Maarian kirkossa, Perheiden kauneimmissa joululauluissa Varissuon kirkossa tai Perheiden jouluaaton hartaudessa Hirvensalon kirkossa. Klo 14.30 Lasten joulukirkko Pyhän Katariinan kirkossa sanoo enkelin sanoin: Älkää pelätkö!

Kun vie edesmenneen omaisen haudalle kynttilän, voi samalla hiljentyä Ylösnousemuskappelissa ruotsinkielisessä aattohartaudessa klo 14 ja suomenkielisessä klo 15.

Kakskerran kirkossa on perinteinen jouluaaton hartaus jo klo 14 ja Varissuon kirkossa kynttiläkirkko klo 15. Klo 16:n hartauksissa on valinnanvaraa: kahdeksassa kirkossa hiljennytään silloin aattohartauteen. Arkkipiispa Tapio Luoma saarnaa ensimmäistä kertaa klo 16 Tuomiokirkon hartaudessa.

Jouluyön hartaus pidetään Kuusiston kirkossa klo 22. Jouluyön messut klo 22 tuovat oman tunnelmansa niin Maarian kirkkoon kuin Tuomiokirkkoonkin. Martinkirkossa ja Piikkiön kirkossa Jouluyön messu alkaa klo 23.

Aatonaattona sunnuntaina 23.12. klo 20 helähtävät Kauneimmat joululaulut Bar Koronassa Puutarhakadulla Mikaelinkirkon vieressä. Jouluaattona klo 22 tunnelmoidaan Kauneimpien joululaulujen yössä Mikaelinkirkossa ja klo 23.30 Jouluyön pubikirkossa Panimoravintola Koulussa Eerikinkadulla Turussa. Luvassa on jouluista musiikkia, joululauluja ja hartaus, jonka pitää pastori Kristiina Friman.

Katso kaikki joulunpyhien tilaisuudet

(Seurakuntayhtymän viestintä 20.12.2018 / PH)

Thu Dec 20 18:53:00 EET 2018