Novan joulukonsertti vaalii perinteitä

Kamarikuoro Novan jo perinteeksi muodostuneen joulukonsertin ohjelmisto koostuu laulajien rakkaimmista joululauluista, jotka tuovat mieliin lapsuuden joulut ja juhlahetket.
Nova-kuoron harjoitukset

Maanantaina 17.12. klo 19 Tuomiokirkossa pidettävässä konsertissa on luvassa jokaiselle tuttuja joulun sävellyksiä, myös uusilla sovituksilla. Kansainvälisen tuulahduksen tuo se, että suomen lisäksi joululauluja kuullaan niin ruotsiksi, englanniksi, saksaksi kuin latinaksikin.

Uruissa ja pianossa säestäjänä toimii Markku Hietaharju.

–Yksi konsertin traditioista on Alta trinita, jonka aikana kuoro kulkee kulkueena Tuomiokirkon keskikäytävää pitkin. Sitä monet kuulijat odottavat eniten, kertoo kuoron johtaja, kanttori Jukka Pietilä.

Muita konsertin kohokohtia hämyisässä kirkossa ovat Pietilän mukaan yhteislaulut, Görer portarne höga, jossa on mukana solisti, kuoro ja piano, kuoron viimeisenä esityksenä laulama Jouluyö, juhlayö sekä yllätysmomentti.

–Novan joulukonsertissa Suomen kauneimmassa pyhäkössä kynttilöiden tuikkeessa arjen kiireet unohtuvat ja kuulija rauhoittuu kuulemaan joulun sanomaa musiikin välityksellä. Kuulija lähtee konsertista onnellisena siitä, että joulu taas tulee, Pietilä lupaa.

Kamarikuoro Novan joulukonsertti maanantaina 17.12. klo 19 Turun tuomiokirkossa. Liput 10 euroa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 11.12.2018 / JK, RK)

Tue Dec 11 14:53:00 EET 2018