Kauneimpia joululauluja raskaaseen makuun Kaarinassa

Kaarinan kirkossa (Voudinkatu 2) kajahtavat kauneimmat joululaulut metallisovituksina tiistaina 11. joulukuuta.
Kaarinan kirkko

Kuva: Jussi Vierimaa

Illan aikana järjestetään kaksi yhteislaulun täyteistä konserttia, joista ensimmäinen alkaa kello 18. Se on suunnattu etenkin rippikoululaisille ja nuorille, mutta on samalla kaikille avoin. Toinen käynnistyy kello 20, ja siihenkin ovat kaikki tervetulleita – myös perheet ja iäkkäät.

Musiikista vastaa turkulainen metallitrio AvAciA.

Metallisia joululauluja on kuultu Kaarinan kirkossa vuosien aikana ennenkin. Raskaalla musiikilla on vankka kannattajakuntansa, mikä on näkynyt täysinä kirkkosaleina. Kahdelle konsertille on ollut kysyntää.

–Joululaulut soitetaan lempigenren mukaisesti, biisejä saa fiilistellä ja laulaa täysillä mukana, eikä tarvitse niin välittää miltä oma ääni kuulostaa, järjestäjiin kuuluva nuorisotyönohjaaja Johanna Käppi pohtii suosion syitä.

Jos jotain kannattaa ottaa mukaan, niin ainakin korvatulpat.

–Bändi soittaa lujaa. Toki tarjoamme korvatulppia myös paikalla mahdollisuuksien mukaan, Käppi sanoo.

Tilaisuuksiin on vapaa pääsy.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 5.12.2018 / SA, RK)

2018-12-05 11:59:00.0