Joulutunnelmaista kuoromusiikkia useilla eri kielillä

Pyhän Katariinan kirkossa pääsee virittäytymään jouluiseen tunnelmaan maanantaina 10.12., kun Turun kauppakorkeakoulun ylioppilaskunnan sekakuoro Cantus Mercurialis ja lauluyhtye KoJo Ensemble esittävät konsertissaan kansainvälistä kuoromusiikkia.
Pyhän Katariinan kirkko

Iltakuudelta alkavassa konsertissa kuullaan mm. espanjaa, katalaania, englantia, saksaa, ranskaa ja islantia. Ohjelmistossa on niin Sibeliuksen, Bachin kuin Kassu Halosenkin musiikkia.

–Erityisen hieno kappale on islantilainen Heyr himna smidur, joka kuulostaa kirkossa a cappellana laulettuna todella kauniilta, Cantus Mercurialis -kuoron hallituksen puheenjohtaja Jasmine Hietala kertoo.

Nostalgisen joulutunnelman ystäville konsertti tarjoaa muutamia tuttuja joululauluja suomeksikin, kuten Varpunen jouluaamuna ja En etsi valtaa loistoa. Kuoronjohtajana toimii Tommi Penttinen ja pianoa ja urkuja soittaa Arttu Punkkinen.

–Konserttiimme kannattaa tulla, mikäli haluaa vaihtelua tavallisempien joulukappaleiden rinnalle. Toivon kuulijan lähtevän konsertista täynnä valoa ja seesteisyyttä, Hietala kuvailee.

Konserttiin on vapaa pääsy. Osa käsiohjelmien tuotosta lahjoitetaan Kirkon Ulkomaanavun kautta hyväntekeväisyyteen pakolaisten auttamiseksi kriisialueilla.

Cantus Mercurialis -opiskelijakuoron ja lauluyhtye KoJo Ensemblen joulukonsertti Pyhän Katariinan kirkossa maanantaina 10.12. klo 18. Vapaa pääsy, käsiohjelma 5/10 euroa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 4.12.2018 / JK, RK)

Tue Dec 04 13:43:00 EET 2018