Ekumeenisen joulun viestin tuo Paleface

Ekumeeninen joulu -tilaisuuden humanitaarisen viestin tuo rap-artisti ja kirjailija Karri Miettinen eli Paleface. Tule mukaan keskiviikkona 12. joulukuuta klo 17.40 mennessä.
kynttilät Tuomiokirkon edustalla

Hän on tunnettu myös yhteiskunnallisena keskustelijana, joka on usein uransa aikana nostanut esille oikeudenmukaisuuden teemoja.

Tämän vuotisen juhlan teemana on syrjäytymisen ja eriarvoistumisen ehkäiseminen otsikolla ”Sopu sijaa antaa”. Juhla on Turun tuomiokirkossa keskiviikkona 12. joulukuuta klo 18. Yleisöä pyydetään olemaan paikalla viimeistään klo 17.40. Tilaisuus taltioidaan ja lähetetään YLE TV1:ssä jouluaattona ennen joulurauhan julistusta. Kirkollista joulujuhlaa vietetään nyt 25. kerran ja sinne on vapaa pääsy.

Kirkkokuntien ekumeenisen rauhanvetoomuksen esittävät Suomen evankelis-luterilaisen kirkon arkkipiispa Tapio Luoma, Suomen ortodoksisen kirkon arkkipiispa Leo, Suomen katolisen kirkon ja Helsingin piispa Teemu Sippo sekä vapaiden kirkkokuntien edustajana Suomen helluntaikirkon toiminnanjohtaja Esko Matikainen.

Orkesterin solistina esiintyy tenori Topi Lehtipuu. Paitsi oopperalaulajana, Lehtipuu on toiminut sekä Turun musiikkijuhlien taiteellisena johtajana että Helsingin Juhlaviikkojen toiminnanjohtajana. Hänen lisäkseen musiikista vastaavat Turun filharmoninen orkesteri johtajanaan Pertti Pekkanen, tyttökuoro Sigynella Terhi Lehtovaaran johdolla, kanttori Jukka Pietilä sekä urkuri Markku Hietaharju.

Kolehti kerätään Varsinais-Suomen Sininauha ry:n Omat portaat -pajatoimintaan, joka on suunnattu 18−28-vuotiaille koulutuksen ja työelämän ulkopuolella oleville nuorille.

Ekumeeninen joulu Suomen Turussa ke 12.12. klo 18 Tuomiokirkossa. Vapaa pääsy.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä 3.12.2018 / PH, RK)

2018-12-10 13:52:00.0