Hoosiannakirkot Turun ja Kaarinan kirkoissa

Ensimmäisenä adventtisunnuntaina lauletaan Turun ja Kaarinan kirkoissa virsikirjan ensimmäistä virttä. Tule mukaan!

Joulupalloja puussa.

Jouluinen puu Henrikinkirkon edustalla.

Henrikinkirkossa, Peltolantie 2, pidetään adventtisunnuntain messu klo 11 ja Perheiden hoosiannakirkko klo 16.

Hoosianna, Daavidin poika, soi 2.12. klo 10 Kaarinan kirkossa Perhemessussa, jonka jälkeen nautitaan kirkkokahvilla glögiä ja joululeivonnaisia.

Pyhän Katariinan kirkossa, Kirkkotie 46, vietetään Hoosiannakirkkoa klo 10 ja Armas Maasalon Adventtivesperiä klo 18. Hoosiannakirkko Varissuon kirkossa, Kousankatu 6, on klo 12.

Maarian kirkossa, Maunu Tavastinkatu 2, messu on sunnuntaina klo 10 ja Lastenkirkko klo 17. Pappilan puistossa on kaikille tarkoitettu Enkelipolku adventista loppiaiseen. Polun varrella olevat hiljentymistaulut johdattavat joulun sanoman äärelle. Kärsämäen kappelissa, Vahdontie 3, on messu klo 11. Maarian pappilassa ja tallissa, Sorolaisenkatu 4, on laulumyyjäiset klo 11.15. Verbum Sonans -kuoron lauluesityksiä sekä myynnissä leivonnaisia, puuroa ja kortteja. Runosmäen seurakuntatalolla, Munterinkatu 15, on messu klo 13.

Martinkirkossa Huovinkadulla on adventtimessu klo 10 ja Lasten joululaulukirkko klo 15.

Mikaelinkirkossa, Puistokatu 16, lauantaina 1.12. klo 17 pidetään Mikaelmessu, joka radioidaan YLE Radio 1:ssä. Mikaelinkirkon ensimmäisen adventtisunnuntain messu klo 10 radioidaan myös. Messu on kuultavissa YLE Radio 1:ssä suorana lähetyksenä. Kirkkoautot kulkevat Suikkilasta ja Pansiosta Mikaelinkirkkoon, katso aikataulut tarkemmin http://www.turunseurakunnat.fi/mikaelinseurakunta

Paattisten kirkossa Paattistentiellä on adventtimessu klo 10 ja Lasten kauneimmat joululaulut klo 17. Joululaulujen jälkeen on glögi- ja piparihetki seurakuntatalolla. Piikkiön kirkossa, Hadvalantie 5, on hoosiannakirkko klo 10, ja kahviakin on luvassa.

Tuomiokirkossa on adventtimessu klo 10, Kansainvälisen seurakunnan englanninkielinen messu on sunnuntaina 2.12. klo 16 ja Hoosianna-kirkko perheille klo 18. Åbo svenska församling viettää juhlamessua adventtisunnuntaina klo 12 Tuomiokirkossa.

Sunnuntaina Hoosianna kaikuu kirkoissa väkevästi. Suosittua hymniä on veisattu Turussa jo 220 vuotta. Sen sävelsi Tukholmassa saksalainen Georg Joseph Vogler vuonna 1795. Tauno Väinölä tietää kirjassaan Virsikirjamme virret, että Suomessa virsi todennäköisesti esitettiin ensimmäistä kertaa ruotsin kielellä – missäpä muualla kuin vuonna 1797 Turussa - ja todennäköisesti Tuomiokirkossa.

(Seurakuntayhtymän viestintä 30.11.2018 / PH)

Fri Nov 30 15:54:00 EET 2018