Itsenäisyyspäivänä sankarihaudoille seppeleet ja lyhtykynttilät

Itsenäisyyspäiväaamun jumalanpalvelusten jälkeen Turun hautausmailla lasketaan sankarihaudoille perinteiset seppeleet. Sankarihaudoille sytytetään myös satoja lyhtykynttilöitä.
Seppeleet ja kynttilät

Kuva: Timo Jakonen

Seppelenlaskua edeltävät jumalanpalvelukset alkavat Pyhän Katariinan kirkossa, Maarian kirkossa, Kuusiston kirkossa ja Piikkiön kirkossa klo 10, Paattisten kirkossa klo 11 sekä Kakskerran kirkossa klo 12. Maarian kirkkomaalla lasketaan seppele myös klo 13 alkavan Partiolaisten nuotiomessun jälkeen.

Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus pidetään myös Tuomiokirkossa, Martinkirkossa ja Mikaelinkirkossa klo 10, Henrikinkirkossa klo 16 sekä ruotsinkielinen jumalanpalvelus Aureliassa Aurakadulla klo 10.30.

Turun hautausmaan Sankariristillä järjestetään seppeleenlasku klo 11. Seppeleen laskevat yhdessä Turun kaupunki, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä sekä Turun varuskunta.

Turun sankarihautausmaita verhoaa itsenäisyyspäivänä satojen lyhtyjen kynttilähuntu. Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä sytyttää sankarihaudoille lyhtykynttilöitä jo keskiviikon 5.12. aikana.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 30.11.2018 / MV)

Wed Dec 05 12:00:00 EET 2018