HauHau-hartaus tuo joulun lemmikkiperheisiin

Turun Henrikinkirkolla järjestetään tiistaina 4. joulukuuta iloinen ja eläimellinen hartaushetki,  johon ovat tervetulleita koirien lisäksi myös muut lemmikit sekä tietysti omistajat. Eläinten merkityksestä muistuttava HauHau-hartaus pidetään kirkon pääoven edessä kello 18 – 18.30.

Joulupuu Henrikinkirkolla jouluna 2014 (kuva Timo Jakonen).

Perheen pienimmät voivat ottaa mukaan myös oman pehmoeläimen, vinkkaa tapahtuman järjestäjiin kuuluva pastori Tiinakaisa Honkasalo.

- Haluamme, että jo pienet lapset oppivat arvostamaan eläimiä. Muistutamme, että jokainen luotu on arvokas Jumalalle, Honkasalo kertoo.

Ohjelmaan kuuluu siunaus lemmikinomistajille, yhteislaulua tuttujen virsien parissa, lyhyt puheosuus sekä rentoa yhdessäoloa adventin alkamisesta iloiten.

Mukana ovat Honkasalon lisäksi lastenohjaajat Johanna Salomaa ja Katja Harjulahti.

Tarjolla on glögiä, piparkakkuja sekä muun muassa koirankeksejä.

Henrikinseurakunnan HauHau-hartaudet aloitti yhdeksän vuotta sitten silloinen vt. kappalainen Kirsi Huoponen. Kirkkorakennus oli juuri valmistunut, ja samalla ryhdyttiin miettimään erilaisia tapahtumia kauniin piha-alueen mahdollisuuksia ajatellen.

HauHau-hartauksia järjestetään vuosittain sekä joulun aikaan että keväällä.

Henrikinkirkko löytyy osoitteesta Peltolantie 2.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä 28.11.2018 / SA)

2018-11-29 10:09:00.0