Lahja lapselle -kiitoskonsertti Martinkirkossa itsenäisyyspäivänä

Turun ja Kaarinan seurakuntien diakoniatyö on järjestänyt Lahja lapselle -keräyksen jo kymmenenä vuonna. Tänä vuonna keräyksen avulla saatiin lahjat 943 diakonia-asiakasperheen lapselle. Vuosien varrella keräyksessä on osallistunut noin 10 000 lahjoittajaa ja yli 900 vapaaehtoista, lahjapaperiakin on kulunut 8,5 kilometriä.
ella_nettiin_S.jpg

- Nyt on meidän vuoromme kiittää. Lahjoittajien ja vapaaehtoisten ansiosta voimme viedä joulun iloa niihinkin perheisiin, jotka joutuvat kamppailemaan taloudellisten vaikeuksien keskellä, sanoo diakoniakeskuksen vapaaehtoistyön toiminnanohjaaja Eeva-Maria Ranta.

Juhlavuoden kunniaksi järjestetään Martinkirkossa 6.12. klo 15 jouluinen konsertti, jonne toivotetaan tervetulleiksi erityisesti kaikkia vuosien varrella lahjoittajina tai vapaaehtoisina toimineita henkilöitä.

Noin puolitoistatuntia kestävässä konsertissa Elias Kaskinen ja Jippu esittävät jouluista musiikkia. Tilaisuuden juontavat Turun Kaupunkilähetys ry:n toiminnanjohtaja Katja Suominen ja vapaaehtoistyön koordinaattori Kaisa Orblin, joiden haastateltavina on niin keräyksen vapaaehtoisia kuin keräyksen kautta lapselleen lahjan saanut äitikin.

Konserttiin on vapaa pääsy. Martinkirkon, Huovinkatu 5, ympäristössä on niukasti pysäköintipaikkoja, joten konserttiin kannattaa tulla bussilla tai jättää auto hieman kauemmaksi.

(Seurakuntayhtymän viestintä 28.11.2018 / MS)

Wed Nov 28 13:51:00 EET 2018