Diakoniatyön Lahja lapselle -keräys kaipaa lisää lahjoittajia

Turun ja Kaarinan seurakunnissa avautui torstaina 22.11. diakoniatyön Lahja lapselle -keräys.
lahjalapselle_MG_1296_THUMB.jpg

Monta lahjatoivetta on jo välitetty lahjoittajille, mutta moni lapsi odottaa vielä oman toiveensa toteuttajaa.

Keräyksen tavoitteena on tuoda joulun iloa niihinkin perheisiin, joissa kamppaillaan taloudellisten vaikeuksien keskellä. Tänä vuonna ikiomaa pakettiaan odottaa 918 lasta. Osan toiveille on jo löytynyt toteuttaja, mutta noin 500 lahjatoivetta on vielä odottamassa.

Diakoniatyöntekijät ovat syksyn aikana selvittäneet asiakasperheiden lasten 20-50 euron hintaisia lahjatoiveita, joita välitetään lahjoittajille. Yli kymmenvuotiaat lapset ovat voineet lahjan sijasta toivoa myös korkeintaan 40 euron hintaista lahjakorttia.

Toivelahjan lisäksi jokaiseen pakettiin sujautetaan myös aimo annos tulevaisuudenuskoa. Pakettia avatessaan lapset saavat kokea, että kaukaisiltakin tuntuvat haaveet voivat joskus myös toteutua. Lukuisia kertoja jo kymmenettä vuotta järjestettävän keräyksen aikana on käynyt niin, että joku lapsi on saanut sen avulla elämänsä ensimmäisen ja ainoan joululahjan.

Lahjatoiveita välitetään tiistaihin 27.11. saakka. Sähköisen lomakkeen voi täyttää osoitteessa turunseurakunnat.fi. Puhelimitse palvellaan numerossa 040 341 7660 perjantaina, maanantaina ja tiistaina klo 11-16. Lahjatoiveen lisäksi lahjoittajille kerrotaan lapsen ikä ja sukupuoli.

Paketoimattomat lahjat tuodaan 26.-30.11. tai 3-4.12. välisenä aikana klo 10-18 Diakoniakeskukseen, Puutarhakatu 22. Vaihtoehtoisesti lahjat voi viedä myös Kaarinan kirkolle, Voudinkatu 2, 26.-30.11. välisenä aikana klo 11-18. Vapaaehtoiset paketoivat lahjat, minkä jälkeen ne kuljetetaan seurakuntiin perheille jaettavaksi.

(Seurakuntayhtymän viestintä 23.11.2018 / MS)

Fri Nov 23 11:52:00 EET 2018