Mystiikkaa tosielämän tarpeisiin Aureliassa

Aureliassa palataan talven keskiviikkoiltoina takaisin kristinuskon juurille, kauas keskiajan mystiikkaan. Mystiikasta ammennetaan evästä siihen, miten suhtautua elämään tässä ja nyt. Mystiikkaa tosielämän tarpeisiin –luentosarjassa kysytään, mitä annettavaa keskiajan mystikoilla voisi olla tähän hetkeen.
Kuva liikenteestä.

Kristillinen mystiikka on hengellisyyttä, joka ei avaudu järjelle tai ymmärrykselle. Mystiikka ei ole rationaalista, vaan se koetaan sydämessä.

Mystiikkaa tosielämän tarpeisiin –luentosarjassa syvennytään meditatiiviseen rukoukseen, mietiskelyyn ja hiljaisuuteen rukouksena sekä kirjoittamiseen hengellisyyden tukena. Luentosarjan viimeinen luento tuo tuumailusta toimintaan ja toivon näkökulmiin ympäristöahdistuksen keskellä.

Luentosarja alkaa johdannolla hengellisen elämän, meditatiivisen rukouksen ja kristillisen mystiikan kysymyksiiin Aureliassa (Aurakatu 18) keskiviikkona 21.11. klo 18. Korkeakoulupappi Henri Järvinen on kouluttanut pitkään eri alojen ihmisiä spiritualiteetin ja meditaation kysymyksissä.

Luentoihin sisältyy myös keskustelua ja harjoituksia. Maksuttoman luentosarjan järjestää Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä.

Mystiikkaa tosielämän tarpeisiin –luentosarja jatkuu:

• 12.12.2018 klo 18 Voiko sydän rukoilla? "Minä nukuin, minun sydämeni valvoi". Kirkkoherra Tuomo Norvasuo.
  • 16.1.2019 klo 18 Hiljaisuus on Jumalan ensimmäinen kieli. Mietiskelyjä Tietämättömyyden pilvi -teoksen pohjalta. Retriittipappi Päivi Vuorilehto.
  • 6.2.2019 klo 18 Elämä(ä) kansien välissä. Kirjoittaminen oman elämän ja hengellisyyden tukena. Joht. diakoniatyöntekijä Heli Lindroos ja diakoni, kirjoittamisen ohjaaja Nina Klemmt.
  • 27.2. klo 18 Ympäristöahdistus ja toivo. Tuumailusta toimintaan. Tutkijapastori, pastori Panu Pihkala.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 19.11.2018 / MV)

Mon Nov 19 15:18:00 EET 2018