Vaalistudiosta voi seurata seurakuntavaalien iltaa

Kirkon viestintä lähettää netissä osoitteessa www.evl.fi vaalistudion sunnuntaina 18. marraskuuta klo 21−24. Lähetyksessä käydään useamman kerran myös Turussa.
vaalistudio 2 somekoko_S.jpg

Vaalistudio on valmiina.

Vaalistudion lähetyksessä on mukana myös Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä, jossa toimittaja Heidi Pelander käy vaali-iltaa ja tuloksia läpi yhdessä vaaliasiantuntijan, VTM Lauri Palmusen kanssa. Palmunen on itsekin ehdolla Tuomiokirkkoseurakunnassa Yhteinen kirkkomme -listalla.

Turun toimituksessa vieraillaan kerran tunnissa. Aluestudio-osuudet alkavat noin klo 21.05, 22.10 sekä 23.30. Turusta saadaan myös videotervehdys, jossa luopuvat kirkkovaltuutetut ja omien seurakuntiensa pitkäaikaiset seurakuntaneuvostojen jäsenet, rakennusmestari Raili Pajula (sd.) Turun Mikaelinseurakunnasta ja varatuomari Merja Ainasoja (kok.) Kaarinan seurakunnasta pohtivat omaa luottamushenkilöuraansa. Ainasoja on myös pitkäaikainen yhteisen kirkkoneuvoston jäsen.

Vaalistudiossa seurataan vaali-iltana vaalien äänestysprosenttia sekä ensimmäisiä vaalituloksia. Asiantuntijat ja kokijat keskustelevat vaalikampanjasta, ehdokasasettelusta, kirkkoon liittyvistä mielikuvista sekä siitä, mitä tuloksista voidaan päätellä. Kolmituntisen lähetyksen aikana seurataan myös, millaisia tuloksia saadaan eri puolilla Suomea. Helsingistä tulevassa lähetyksessä vieraillaan Turun lisäksi Tampereella, Jyväskylässä, Kuopiossa ja Oulussa.

Seurakuntavaalit huipentuvat sunnuntaina, jolloin voi äänestää oman seurakunnan äänestyspisteessä klo 11-20. Muissa seurakunnissa Turussa ja Kaarinassa äänestetään oman seurakunnan pääkirkossa, mutta Martinseurakunnassa äänestys on tällä kertaa Hirvensalon kirkossa, Honkaistentie 85, jonne on maksuton bussikuljetus (Uittamon seurakuntakodilta klo 11 ja Martinkirkolta klo 11.30). Åbo svenska församlingin jäsenet äänestävät Aureliassa, Aurakatu 18.

Vaikuta seurakunnassasi - käy äänestämässä!

(Seurakuntayhtymän viestintä 15.11.2018 / PH)

Thu Nov 15 17:40:00 EET 2018