Hiljaisuuden päivä -retriitti tarjoaa lepoa arjen keskelle

Turun tuomiokirkossa pidetään lauantaina 27.10. Hiljaisuuden päivä -retriitti, joka tuo lepohetken arjen hälinään.
Tuomiokirkko tarjoaa upeat puitteet hiljentymiseen.

Hiljaisuuden päivä järjestetään jälleen 27.10. klo 9.00–19.00 Turun tuomiokirkon vaikuttavissa puitteissa. Retriitin aikana unohdetaan kiire ja vetäydytään rauhoittavaan lepoon ja hiljaisuuteen. Hiljentymisen tukena on vapaaehtoista, ohjattua meditaatiota ja rukoushetkiä, jotka auttavat keskittymään tähän hetkeen ja kuuntelemaan sisintä. Osallistujat voivat välillä käydä ulkoilemassa vaikkapa Aurajoen rannassa tai Vartiovuorenmäellä. Kirkossa voi myös lepäillä omaan tahtiinsa.

Päivän mittainen tapahtuma sopii esimerkiksi tilanteessa, jossa ei ole mahdollista irrottautua arjesta yön yli kestävään retriittiin. Hiljaisuuden päivä on myös hyvä tapa tutustua retriittien maailmaan ensi kertaa. Tuomiokirkko on ainutlaatuinen paikka rauhoittumiseen: tutustuminen katedraalin kauniisiin yksityiskohtiin sukkasillaan ja hiljaisuudessa on monelle ikimuistoinen elämys.

Retriitin ohjaajina toimivat Åbo svenska församlingin entinen kirkkoherra Björn Öhman, pastori Miika Ahola ja pastori Peter Eriksson tuomiokirkkoseurakunnasta sekä Pontus Anckar, joka ohjaa itsetutkiskeluun kehon kautta. Anckarin opastamat rentouttavat harjoitteet auttavat tutustumaan omaan kehoon pienten ja turvallisten liikkeiden avulla. Retriittiin kannattaa pukea mukavat vaatteet sekä sisätossut tai villasukat.

Osallistujien sitoutuminen retriittiin koko päivän ajaksi on toivottavaa. Aamulla klo 9 pidetään ruotsinkielinen ja illalla klo 18 suomenkielinen messu. Messuihin ovat tervetulleita kaikki.

Retriitin hinta on 20 euroa, sisältäen ruokailut: aamupala, lounas ja päiväkahvi tarjotaan valmiista ruokapöydästä tuomiokirkon sakastin ullakolla. Ilmoittautuminen 21.10. mennessä. Ilmoittautumislinkki: https://www.lyyti.in/hiljaisuudenpaiva2018

Hiljaisuuden päivä -retriitti Turun tuomiokirkossa lauantaina 27.10. klo 9.0019.00.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 17.10.2018 / AP)

2018-10-17 10:32:00.0