Maaria kutsuu vaalikeskusteluihin kahvikupin äärelle

Maarian seurakunta tuo seurakuntavaalien ehdokkaat ja valitsijat yhteen kahvikupposen äärelle alueillaan lokakuun aikana. Sana on silloin vapaa.

#minunkirkkoni

Seurakuntavaalien keskustelutilaisuuksissa vaikuttajat – eli äänestäjät – pääsevät kasvokkain vaihtamaan ajatuksia seurakuntavaaliehdokkaiden ja Maarian seurakunnan työntekijöiden kanssa. Illan teemana on #minunkirkkoni. Ehdokkaat ja työntekijät ovat kuulolla siitä, millaisen äänestäjät haluaisivat kirkkonsa olevan. Mihin suuntaan Maarian seurakuntaa pitäisi yhdessä rakentaa?

Keskustelun avuksi kirkkoherra Katri Rinne alustaa lyhyesti linjauksista ja odotettavissa olevista haasteista.

Kahvikeskusteluja järjestetään neljässä seurakunnan toimipisteessä: Runosmäen seurakuntatalolla (Munterinkatu 15) keskiviikkona 17.10., Yli-Maarian seurakuntatalolla (Mittumaarintie 73) torstaina 18.10., Hepokullan seurakuntatalolla (Varkkavuorenkatu 23) keskiviikkona 24.10. sekä Maarian pappilassa (Sorolaisenkatu 4) keskiviikkona 31.10. Kaikki tilaisuudet alkavat klo 18.

Sekä seurakuntavaaliehdokkaat että ehdokkaiden ajatuksista kertova vaalikone löytyvät osoitteesta turunseurakunnat.fi/vaalit. Seurakuntavaalien ennakkoäänestys on 6.-10.11. sekä varsinainen vaalipäivä 18.11.

Seurakuntavaaleissa Turussa ja Kaarinassa valitaan luottamushenkilöt seurakuntien seurakuntaneuvostoihin sekä yhteiseen kirkkovaltuustoon.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 11.10.2018 / MV)

Thu Oct 11 09:39:00 EEST 2018