Konserttivinkki viikonlopulle: Junge Kantorei ja Barry Jordan Tuomiokirkossa

Magdeburgin tuomiokirkon huippukuoro Junge Kantorei  ja kuoronjohtaja Barry Jordan konsertoivat Turun tuomiokirkossa huomenna lauantaina 6.10. klo 16.

Magdeburgin tuomiokirkon huippu-urkuri Barry Jordan perusti Magdeburgin katedraalin suojiin ”Junge kantorei” –nuorisokuoron vuonna 2017. Kuoro on noussut heti Euroopan merkittävien nuorisokuorojen kastiin ja konsertoi nyt Suomen kiertueellaan Helsingin ja Turun tuomiokirkoissa sekä Tampereen Aleksanterin kirkossa.

Barry Jordan syntyi Etelä-Afrikassa vuonna 1957 ja Kapkaupungin opintojen jälkeen siirtyi Wieniin sekä Lyypekkiin, jossa hän opiskeli jo legendana tunnetun Martin Haselböckin johdolla. Jordan tiedetään tinkimättömäksi, innostavaksi ja humaaniksi musiikin tekijäksi, joka innostaa kaikenikäisiä musiikin äärelle.

Magdegurgin ”Junge Kantorei” esittää Turun tuomiokirkon konsertissa muun muassa Benjamin Brittenin haastavan Rejoice in the Lamb –teoksen kuorolle ja uruille. Urkusäestyksestä vastaa Turun oma huippu-urkuri Markku Hietaharju.

Barry Jordan säännöllisesti myös urkurina ja hän on säännöllinen ja arvostettu vieras kansainvälisillä urkufestivaaleilla. Tällä erää Jordan tuo Suomeen uusimman taidonnäytteensä ”Junge Kantorei” –kuoron.

Konserttiin on vapaa pääsy ja ohjelmamaksu on 10€.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 5.10.2018)

Fri Oct 05 13:48:00 EEST 2018