Seurakunnat mukana Turun kirjamessuilla

Seurakuntayhtymällä on jälleen oma osasto kirjamessuilla Turun messukeskuksessa. Messut ovat avoinna 5.-7. lokakuuta, perjantaina ja lauantaina klo 10-18 ja sunnuntaina klo 10-17.
Kuvassa kirjapinoja ja ihmisiä messuosastolla.

Kirjamessuilla kohtaavat kirjallisuus ja kirjojen ystävät. Kuva seurakuntayhtymän viestintä.

Seurakuntien osastolla A-hallissa on päivystämässä seurakuntien henkilökuntaa. Lauantaina aamupäivällä messukeskusteluissa ovat mukana muun muassa entinen arkkipiispa Kari Mäkinen ja nykyinen arkkipiispa Tapio Luoma.

Osastolla A 78 kerrotaan erityisesti marraskuussa pidettävistä seurakuntavaaleista, joiden teemana on #minunkirkkoni. Nähtävillä on videoita ja jaossa on erilaista vaalimateriaalia.

Osastolla on tarjolla seurakuntien kausiesitteitä sekä muuta esitemateriaalia ja myytävänä kristillistä kirjallisuutta. Siellä voi äänestää myös vuoden kristillistä kirjaa.

Tervetuloa!

Poimintoja messujen ohjelmasta:

Turun tuomiokirkossa

Perjantaina 5.10.
klo 20–21.15

”Kuin rauhallisena tummuu ilta" - löytöretkiä suomalaiseen runouteen. Tilaisuudessa Kaj Chydenius, Taru Nyman ja Niilo Rantala esittävät Chydeniuksen ja Rantalan säveltämiä suomalaisia runoja Turun tuomiokirkossa perjantaina 5.10 klo 20.00. Tilaisuuden avaa arkkipiispa Tapio Luoma. Vapaa pääsy, ohjelma 10 euroa.

Kirjamessuilla

Perjantaina 5.10.
klo 11.50−12.15 Jukola, 2. krs
Vuoden kristillinen kirja -kilpailun finalistien esittely ja julkistaminen. Kirjat esittelee Eeva Johansson.

Lauantaina 6.10.
klo 10.20–11.00
Fiore-lava, A-halli

Romaani ja rakkaus. Arkkipiispa emeritus Kari Mäkinen, kirjailija Sirpa Kähkönen, kansanedustaja Li Andersson, ohjelmajohtaja emeritus Kari J. Kettula.
klo 11.10–11.50
Eino, 2. krs

Päin helvettiä? Paneelikeskustelu ilmastomuutoksesta. Arkkipiispa Tapio Luoma, professori Markku Kulmala ja teologian tohtori Panu Pihkala. Haastattelija toimittaja Heidi Pelander.

Sunnuntaina 7.10.
klo 11.50–12.45
Jukola, 2. krs.

Siioninvirsiseurat. Puhujina diplomaatti Kristel Engman, opiskelija Jaana Rantala, kirjailija Tapio Koivukari ja kirkkoherra Jani Kairavuo. Isäntä kirjailija Harri Raitis.

(Seurakuntayhtymän viestintä 4.10.2018 / PH)

Thu Oct 04 16:13:00 EEST 2018