Meren juhlaa ja musiikkia – Turun päivä seurakunnissa

Seurakunnat ovat mukana perinteisen Turun päivän vietossa sunnuntaina 16. syyskuuta. Ohjelmaa riittää myös Turun päivän aattona lauantaina.

Turun tuomiokirkko

Kuva: Jussi Vierimaa

Mikaelinseurakunnassa vietetään Turun päivänä merenkulun, merenkulkijoiden ja merimieskirkkotyön juhlapyhää. Merisunnuntai alkaa klo 10 Mikaelinkirkon messulla, jonka jälkeen siirrytään viettämään Meren juhlaa Mikaelin seurakuntakodille. Juhlassa juodaan kirkkokahvit merimieskirkkotyön hyväksi ja kuullaan merimieskirkon kuulumisia. Musiikista vastaa oopperalaulaja Nicholas Söderlund.

Tuomiokirkossa alkaa klo 10 Turun päivän juhlamessu ja Turun kristillisen opiston opistolaispäivien messu. Holvikahvila Domcafé on avoinna klo 11–14. Illalla klo 18 kirkossa kuullaan Marianne Maansin ja Sofia Lindroosin Gregorianik möter folkmusik ‑konsertti. Konserttiin on vapaa pääsy, ohjelmamaksu 10 euroa. Samaan aikaan Tuomiokirkon Tarkk’ampujan kappelissa veisataan toivevirsiä.

Henrikinseurakunnan valokuvausretki suuntaa Turun päivän kunniaksi kaupungin keskustaan. Kaupungin iltakuvauksesta kiinnostuneiden tapaaminen on Teatterisillalla klo 19.30. Retkellä on mahdollisuus saada vinkkejä iltakuvaukseen ja jäädä porukalla kuvaamaan Turun päivän ilotulitusta. Retkellä on säävaraus.

Turun päivän aattona lauantaina 15.9. klo 11–14 Tuomiokirkkotorilla voi poiketa perinteisille Porkkanamarkkinoille, joilla pääsee ihailemaan sirkustaiteilijoiden temppuja ja ostamaan syksyn herkkuja. Markkinoiden aikana järjestetään myös erilaisia Tuomiokirkon teemaopastuksia 5 euron hintaan.

Viikonlopun koko ohjelma: www.turku.fi/turunpaivaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 12.9.2018 / RK)

Wed Sep 12 14:45:00 EEST 2018