Porkkanamarkkinoilta syksyn satoa ja sirkustemppuja

Tuomiokirkkotorilla järjestetään perinteiset Porkkanamarkkinat lauantaina 15.9. klo 11-14.
temppusirkus3_nettiin_THUMB.jpg

Sirkustaiteilija Teemu Skön viihdyttää markkinaväkeä klo 11.30 alkavassa esityksessään.

Markkinoista on muodostunut sadonkorjuuaika monille, joiden voimat, taidot tai aika eivät riitä hillojen ja mehujen keittämiseen. Niiden lisäksi myynnissä on myös leivonnaisia, lettuja, makkaraa ja porkkanakeittoa.

Tilaisuutta luotsaa hiippakuntasihteeri Anssi Nurmi, markkinaväkeä laulattavat kanttori Jukka Pietilä ja Housebändi. Sirkustaiteilija Teemu Skönin sirkustemppuja päästään ihailemaan klo 11.30. Akrobaatti ja jonglööri Teemu Skön on kokenut sirkusartisti ja sirkusopettaja, joka on esiintynyt Suomessa ja ulkomailla yli 10 vuoden ajan.

Markkinoiden aikana järjestetään erilaisia teemaopastuksia, joissa tutustutaan muun muassa siihen, miten kansanperinne näkyy Tuomiokirkossa, millaisia freskoja kansallispyhäkössämme on ja ihmetellään vuosisatoja vanhoja reliikkejä Tuomiokirkkomuseon näyttelyssä. Opastukset maksavat 5 euroa. Tuomiokirkkomuseon pääsymaksy on 2/1 euroa, museokortilla ilmaiseksi. Lapset voivat yhdessä vanhempiensa kanssa osallistua ilmaiseksi pienelle kirkkoseikkailulle lastenohjaajien opastuksella.

Markkinoiden tuotto luovutetaan Suomen Lähetysseuran Tasaus-keräykselle.

Järjestelyistä vastaavat Turun Tuomiokirkkoseurakunta, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä, Suomen Liikemiesten Lähetysliitto, Lähetysyhdistys Betel, lähialueiden seurakunnat ja Suomen Lähetysseura.

(Seurakuntayhtymän viestintä 10.9.2018 / MS)

2018-09-07 09:00:00.0