Mikaelinkirkossa infoa pääsiäisen suurnäytelmästä

Tuomiokirkon portaat muuttuvat teatterinäyttämöksi ensi keväänä, kun kymmenet vapaaehtoiset esittävät siellä Jeesuksen viimeisten hetkien ympärille kietoutuvan näytelmän Ristin askeleet.
paasiaisnaytelma2008_S.jpg

Vuonna 2008 Tuomiokirkon pääsiäisnäytelmää esitettiin hyisissä olosuhteissa.

Näytelmän käsikirjoituksen ovat laatineet rovasti Ismo Seivästö ja syyskuussa Raision kirkkoherrana aloittava Sari Lehti. Näytelmän ohjauksesta vastaavat Ilmari Kuivala ja Maaret Perälä.

Tuomiokirkon portailla on aiemmin esitetty pääsiäisnäytelmä vuosina 2008, 2009 ja 2011. Tuolloin sen näki yhteensä noin 21 000 katsojaa.

Ristin askeleet -näytelmän toteuttamiseksi etsitään noin kuuttakymmentä avustajaa. Mikael-teatterin harrastajanäyttelijät osallistuvat esitykseen, mutta heidän lisäkseen tarvitaan kolmisenkymmentä uutta innokasta näyttelemisestä kiinnostunutta vapaaehtoista.

- Aikaisempi näyttämökokemus ei ole välttämätöntä, kunhan vain on tarpeeksi innostusta ja mahdollisuus sitoutua yhteisiin harjoituksiin, sanoo näytelmästä vastaava pastori Mikko Lauren.

Noin tunnin kestävän näytelmän harjoitukset alkavat vasta tammikuussa, jolloin harjoituksia pidetään kahdesti viikossa. Sisätiloista siirrytään harjoittelemaan Tuomiokirkon portaille maaliskuun puolivälin tienoilla.

Pääsiäisnäytelmästä kiinnostuneille järjestetään infotilaisuus Mikaelinkirkossa torstaina 30.8. klo 18.30.

(Seurakuntayhtymän viestintä 20.8.2018 / MS)

2018-08-20 15:47:00.0