Keskiaikaisten asemiesten siunaus Tuomiokirkossa 10.7.

Turun tuomiokirkkoon kokoontuu harvinaislaatuinen kirkkokansa, kun Turun linnan turnajaiset tuo haarniskoidut ritarit ja heidän seurueensa kirkkoon asemiesten siunaukseen 10.7.

Asemiesten siunaus

”Pyydämme siunausta ja varjelusta keskiaikaisten turnajaisten asemiehille, että kaikki sujuu hyvin ja turvallisesti eikä vahinkoja pääse tapahtumaan. Samalla pyydämme siunausta asemiesten koko elämään”, kertoo siunauksen toimittava kappalainen Pete Hokkanen.

Historiallisen Ratsastuksen Seura ja Rohan Tallit järjestää Turun Linnanpuistossa keskiaikaisten hevosturnajaislajien EM-kilpailut 9.–15.7. Turun linnan turnajaisten asemiesten siunaus alkaa Turun tuomiokirkossa tiistaina 10.7. klo 18. Asemiehet seurueineen saapuvat katedraaliin eteläisen asehuoneen kautta.

Enimmäkseen englanniksi pidettävä tilaisuus on avoin kaikille. Ennen, aikana ja jälkeen asemiesten siunauksen kirkossa soi Juha Tiensuun soittama sellomusiikki.

Kuva: Timo Jakonen

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 3.7.2018 / MV, RK)

Tue Jul 03 11:01:00 EEST 2018