Valokuvakerhossa katsotaan uudella tapaa

Maailma näyttää hieman erilaiselta kameran linssin läpi katsottuna. Tämän ovat huomanneet myös Henrikinseurakunnan valokuvakerhon kuvausretkille osallistuneet.
rauvolanlahdella_THUMB.jpg

Kerho perustetiin neljä vuotta sitten, kun seurakunnassa ideoitiin kesäohjelmaa niille, keiden ei ole mahdollista lähteä kesäiselle lomamatkalle. Toiminta on ollut niin suosittua, että kuvausretket ovat jatkuneet siitä saakka.

Vaikka kyse on valokuvakerhosta, retkillä ei hifistellä vaan kukin kuvaa omalla kalustollaan. Jollain on mukanaan järeä järjestelmäkamera, toinen napsii kuvia kätevästi kännykällään. Apua ja neuvojakin saa pyytäessä, joten omat taidot karttuvat kuin huomaamatta. Kerhon toimintaan ovat tervetulleita kaikki seurakuntarajoista välittämättä.

Seuraava valokuvausretki suuntautuu Ruissalon kansanpuistoon ja kasvitieteelliseen puutarhaan sunnuntaina 3.6. Matka taittuu vesibussilla, joka lähtee klo 12.30 Martinsillan kupeesta Itäisen Rantakadun puolelta. Paikalle kannattaa tulla hyvissä ajoin, koska lautalla voi olla ruuhkaa. Matka-aika kansanpuistoon on noin 45 minuuttia. Vesibussimatkan voi maksaa matkakortilla, kortilta veloitettava summa on sama kuin paikallisbussissa. Aikuisten pääsymaksu kasvihuoneisiin on 6 euroa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä  29.5.2018 / MS)

2018-05-29 08:26:00.0