Domcafé avaa SUMUn säestämällä Suvivirrellä

Turun tuomiokirkon porrastasanteen holvikahvila Domcafé avaa kesäkauden ensi sunnuntaina, helluntaina 20. toukokuuta. Domcafén kesän avajaisia vietetään Tuomiokirkon aamumessun jälkeen klo 11.30 alkaen. Avajaisissa SUMU Big Band laulattaa puhallinsäestyksellä yhden kesän ensimmäisistä Suvivirsistä.
Pullakahvit Domcaféssa

Domcafé on avoinna koko kesän maanantaista perjantaihin klo 11-16 sekä lauantaina ja sunnuntaina klo 11-15. Domcafén kesä jatkuu aina 12. elokuuta saakka.

Domcafén kesään kuuluvat myös Tuomiokirkko ja kansanperinne –opastuskierros 21.6., kesäinen yhteislaulutapahtuma 12.7. sekä Hannan päivän kahvit 21.7. Domcaféssa kokoontuvat viikoittain käsityöryhmä Puikkoset, runopiiri Runon aika, Lähetyspysäkki sekä tietovisailijat. Tuomiokirkon lauantailenkki liikuttaa lauantaisin klo 10.

Turun tuomiokirkkoseurakunnan tunnelmallinen lähetyskahvila Domcafé sijaitsee ehkä Suomen vanhimmassa kahvilatilassa. Tämä Tuomiokirkon Ursulan kappelin 1400-luvulla rakennettu kellariholvi on toiminut aikanaan muun muassa Tuomiokirkon suola- ja viljavarastona.

Domcafé perustettiin vuonna 1995 tukemaan Tuomiokirkkoseurakunnan lähetystyötä maailmalla. Lähetyskahvila Domcaféssa nautitaan Pauligin lahjoittamaa Presidentti Origin Blend Colombia -kahvia. Jokaisen Domcaféssa nautitun kahvikupillisen tuotto ohjataan kasvamaan korkoa Suomen Lähetysseuran Lasten Pankkiin.

Domcafé on myös Facebookissa www.facebook.com/domkahvilaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 16.5.2018 / MV)

2018-05-16 13:30:00.0