Tule katsomaan Sanan seppä perjantaina

Lisätyn todellisuuden Sanan seppä -sovellukseen on tarjolla opastus perjantaina 18. toukokuuta klo 14-18 Turun tuomiokirkossa. Kaikki kiinnostuneet ovat tervetulleita aikamatkalle!
Sanan seppä -sovellus, tabletti, ihmisiä

Sovelluksen voi katsoa kirkon lainatabletilla tai voit ladata sovelluksen omalle tabletille Tuomiokirkon aulassa.  Se on myös saatavilla maksutta sovelluskaupasta.

Perjantaina paikalla ovat oppaat Turun yliopiston Future Technologies -laitokselta. He auttavat sinut alkuun ja voivat kertoa siitä, miten sovellus tehtiin. Tarinan katsominen vie noin puoli tuntia ja siinä liikutaan eri puolilla kirkkosalia.

Sovelluksen kehittämisessä oli mukana historian tutkijoita ja teknologia-asiantuntijoita, kuvallisen kerronnan ja animoinnin osaajia, ääni- ja liikenäyttelijöitä ja monia muita. Käsikirjoituksesta vastaa kirjailija Tytti Issakainen.

Tarina vie aikamatkalle 1500-ja 1600-luvuille. Se koostuu kahdeksasta kohtauksesta, joissa seikkailevat niin fiktiiviset kuin historialliset hahmot. Reformaation tulosta Suomeen kerrotaan yhden perheen ja suvun kautta. Uskonpuhdistus muutti suomalaisen yhteiskunnan, mutta miten muutokset heijastuivat tavallisen ihmisen elämään?

Katso lisää www.sananseppa.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Opastus ja Sanan seppä on tarkoitettu kaikille kiinnostuneille. Tervetuloa!

Kuva Timo Jakonen

(Seurakuntayhtymän viestintä 15.5.2018 / PH)

2018-05-15 15:32:00.0