Historiallinen Medici Codex Turun tuomiokirkossa

Toukokuussa vuonna 1518, tasan 500 vuotta sitten, paavi Leo X antoi Lorenzo de' Medicille ja hänen tulevalle puolisolleen häälahjan, joka pitää sisällään renessanssimusiikin helmen. Kuninkaantien muusikot esittää nyt tätä harvinaista kokoelmaa Turun tuomiokirkossa helatorstaina 10.5. pidettävässä konsertissa.

Konsertin johtaa kapellimestari Jonas Rannila.

Firenzeläinen Medicien suku on yksi maailman tunnetuimmista suvuista. Sen vaiheet alkavat jo 1200-luvulta, ja sukuun kuuluu mm. kolme paavia. Medicit tunnetaan erityisesti pankkitoiminnasta, mutta suku on aikanaan tukenut ahkerasti myös taiteita, kirjallisuutta ja arkkitehtuuria. Medicien kokoelma muodostaa Firenzessä sijaitsevan Uffizin gallerian rungon.

Lippujen (20 euroa) ennakkomyynti:
Ticketmaster/Lippupalvelu ja Turun tuomiokirkon info

Katso lisää:

Kuninkaantien muusikoiden konsertti Tuomiokirkossa helatorstaina 10.5.2018 klo 19.00. Liput 20 €.

(Kuninkaantien muusikot 2.5.2018)

2018-05-02 09:17:00.0