Haku päiväkerhoihin toukokuun ajan

Haku seurakuntien suosittuihin 3-5-vuotiaiden päiväkerhoihin alkaa vapun jälkeen 2. toukokuuta ja kestää koko toukokuun ajan. Myös kaksi vuotta täyttäneille on omat päiväkerhoryhmänsä, ja niihin haetaan samaan aikaan.
Päiväkerhoon ilmoittaudutaan.

Päiväkerhoryhmiä on kymmenessä seurakunnassa ympäri Turkua ja Kaarinaa, myös Piikkiötä, ja ryhmä kokoontuu yleensä kaksi kertaa viikossa kolme tuntia kerrallaan. Åbo svenska församlingissa toimii ruotsinkielinen päiväkerhoryhmä. Päiväkerhot alkavat elokuussa viikolla 34.

Päiväkerhossa leikitään, liikutaan, tutkitaan, ihmetellään ja ilmaistaan itseä taiteen monin eri keinoin sekä hiljennytään. Ympäristö- ja liikuntakasvatus ovat kaikissa kerhoissa toiminnan tärkeitä painopisteitä. Päiväkerhoryhmissä on myös erilaisia sisällöllisiä painotuksia.

Päiväkerhoihin voi hakea seurakuntien kasvatuksen verkkopalvelussa osoitteessa www.kirkonrotta.fi. Päiväkerhotoiminta on perheille maksutonta.

Kirkon varhaiskasvatustoimintaa ohjaavat muiden muassa Kirkon varhaiskasvatuksen kehittämisasiakirja, mutta myös yhteiskunnallista varhaiskasvatusta ohjaava Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet 2016. Kirkko on sitoutunut toiminnassaan Vasun periaatteisiin.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 30.4.2018 / MV)

2018-04-30 08:56:00.0