Huippukonsertteja Turun Urkujuhlilla ensi kesänä

Turun Urkujuhlat saa heinäkuun lopulla vieraikseen nimet urkumaailman huipulta.
Kuvassa englantilainen urkutaiteilija Thomas Trotter

Englantilainen Thomas Trotter (kuvassa) ja saksalainen Ullrich Böhme kuuluvat urkumaailman terävimpään kärkeen. Trotter on vieraillut Turussa vain kerran aikaisemmin, jolloin hän soitti Turun filharmonisen orkesterin solistina ja myös Böhme on soittanut Turussa kerran aikaisemmin.  Trotter soittaa mielenkiintoisen ohjelman soolokonsertissaan Turun tuomiokirkossa ja Böhme konsertin J. S. Bachin kuolinpäivänä Naantalin kirkossa. Böhmen ohjelma sisältää luonnollisesti pelkästään J.S. Bachin musiikkia.

Loistavia elämyksiä on lupa odottaa myös muilta Urkujuhlien konserteilta. Marina Väisä konsertoi sekä Mikaelinkirkossa että Paattisten kirkossa ja Pilvi Liston ja kumppaneiden konsertti on Tarkk´ampujan kappelissa Tuomiokirkossa.

Essi Luttinen ja maamme huippukuoroihin lukeutuvan Emo-Ensemblen kvartetti esittävät Ville Urposen kanssa mm. Pärtin ja Bachin musiikkia Martinkirkossa. Myös päivämusiikit Tuomiokirkossa saavat jatkoa, joissa soittavat Miika Hartikainen, Tiina Ilonen, Aleksanteri Wallius ja Elisa ja Joni Vikki nelikätisesti.

OHJELMA:

Lauantai 28.7. klo 19.00, Naantalin kirkko. Ullrich Böhme, Saksa. J.S. Bachin kuolinpäivän konsertti
Sunnuntai 29.7. klo 17.00, Tarkk´ampujan kappeli, Tuomiokirkko. Johanna Lönnfors, sopraano; Pilvi Listo cembalo ja urut & Juhani Listo, trumpetti
Sunnuntai 29.7. klo 19.00, Martinkirkko. Essi Luttinen, mezzosopraano; Emo-Ensemblen kvartetti ja Ville Urponen, urut
Tiistai 31.7. klo 19.00, Paattisten kirkko. Marina Väisä, Venäjä
Tiistai 31.7. klo 20.00, Tuomiokirkko. Thomas Trotter, Englanti
Keskiviikko 1.8. klo 19.00, Mikaelinkirkko. Marina Väisä, Venäjä

Vapaa pääsy, ohjelma 10 €

Tuomiokirkon päivämusiikit klo 13.00:

Torstai 26.7. Miika Hartikainen
Perjantai 27.7. Tiina Ilonen
Maanantai 30.7. Aleksanteri Wallius