Maistiaisia Keskiajan Turusta – luentosarjasta tutustumisretki keskiajalle

Turun Historiallinen Yhdistys ja Turun Suurtorin keskiaika ry järjestävät huhti-toukokuussa kolme luentoa, joilla tutustutaan keskiajan arkeen ja juhlaan, aisteihin ja tunteisiin sekä elämänmenoon vuoden 1400 Turussa. Luennot pidetään seurakuntien toimitalossa Eerikinkatu 3.
keskiajan turku

Keskiajan Turku -tapahtuma johdattaa kävijät ainutlaatuiselle aikamatkalle vuoteen 1400 neljänä päivänä 28.6.‒1.7.2018. Hauskaa, jännittävää ja yllättävää keskiaikaa vietetään Vanhalla Suurtorilla, Turun tuomiokirkossa, Turun linnassa, Aboa Vetus & Ars Nova -museossa ja Rohan Tallien hevosturnajaisissa Tuomiokirkontorilla. Tänä keväänä Keskiajan Turusta nautitaan maistiaisia mielenkiintoisilla luennoilla.

Turun Historiallinen Yhdistys, Turun tuomiokirkkoseurakunta sekä Turun Suurtorin keskiaika ry järjestävät huhti-toukokuussa kolme luentoa, joilla tutustutaan keskiajan arkeen ja juhlaan, aisteihin ja tunteisiin sekä elämänmenoon vuoden 1400 Turussa. Luennoitsijoina toimivat FT Marika Räsänen ja FM Ilari Aalto.

• Ma 16.4. FT Marika Räsänen: Arkea ja juhlaa myöhäiskeskiajan Euroopassa
  • Ke 25.4. FM Ilari Aalto: Turku vuonna 1400
  • Pe 4.5. FT Marika Räsänen: Näkökulmia aistien ja tunteiden kulttuurihistoriaan

Luennot alkavat aina klo 17 ja ne pidetään Turun tuomiokirkkoseurakunnan tiloissa osoitteessa Eerikinkatu 3, Turku. Luennon kesto on yksi tunti. Luennoille on vapaa pääsy eikä niihin tarvitse ilmoittautua erikseen.

Keskiajan Turku -tapahtumakokonaisuuden järjestävät Turun Suurtorin keskiaika ry / Keskiaikaiset markkinat, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä / Keskiajan Turku Tuomiokirkossa, Turun museokeskus / Turun linna – keskiaikaa kaiken aikaa, Aboa Vetus & Ars Nova / Keskiajan Turku Aboa Vetus & Ars Novassa sekä Rohan Tallit / Hevosturnajaiset.

(Keskiajan Turku / Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 16.4.2018 / MV)

2018-04-16 08:19:00.0