Kansalaissodan aika Nummenmäellä pohdinnassa 5.4.

Kansalaissodan aika Nummenmäellä – Sovinto 100 on aiheena Katariinan pappilassa  torstaina 5. huhtikuuta klo 18.

Katariinan pappila, sisäkuva, kaakeliuuni

Millainen Nummenpakka oli sisällissodan aikana? Mikä oli seurakuntien ja kirkon rooli, kun sisällissodan melskeet ylsivät Turkuun? Asiantuntijoina mielenkiintoisessa keskusteluillassa ovat aikakautta tutkineet ja siitä kirjoittaneet henkilöt.

Alustuksen aiheeseen pitää Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän entinen kasvatustoimen johtaja Lasse Urho. Kommenttipuheenvuorot kuullaan entiseltä Katariinanseurakunnan kirkkoherralta Heikki Suomiselta, kirjailija Harri Raittiilta, nykyiseltäkin nummenpakalaiselta, ministeri Pertti Paasiolta sekä arkeologian emeritusprofessori Unto Salolta. Musiikista vastaavat Rafaelin enkelit ja keskustelua johdattelee kirkkoherra Leena Kairavuo.

Kahvitarjoilu alkaa klo 17.30.

Katariinan pappila, Pyhän Katariinan kirkkoaukio 7, Turku. Vapaa pääsy.

Thu Mar 29 15:58:00 EEST 2018