Koti kuntoon – vinkkejä luennolta

Kevään lähestyessä ja valon lisääntyessä nurkkiin kerääntynyt tavara alkaa ahdistaa. Tuttu tunne? Henrikinkirkolta saa vinkkejä ja intoa.
Tavarat järjestyksessä.

Ammattijärjestäjä Ilana Aallon luennolla Henrikinkirkossa saa konkreettisia neuvoja siihen, miten päästä tehokkaasti tavarapaljouden raivaamisen ja järjestämisen kimppuun sekä elämään viihtyisämpää arkea. Aalto luennoi Henrikinkirkossa heti pääsiäisen jälkeen tiistaina 3.4. klo 18.

- Paloittele projekti aluksi tarpeeksi pieniin palasiin, sillä yleensä motivaatio tavaran järjestämiseen lopahtaa, kun ensin kaikki on nostettu esille, Aalto ohjeistaa alkuun pääsemisessä.

Aallon mukaan siivousprojektin aloittamista ei kannata jäädä pohtimaan liikaa, sillä silloin on vaarana se, että tavaroita vain siirtää paikasta toiseen ja sotku lisääntyy.

Luennolla käydään myös läpi keskeisimmät uskomukset, jotka aiheuttavat meille luopumisen tuskaa.

Nykyinen tavarapaljous on aika uusi asia eikä siitä selvitä vanhoilla konsteilla. Aalto antaa kuitenkin synninpäästön kaikille liian tavaran kanssa kamppaileville.

- Tärkeintä ei ole se miltä kodissa näyttää, täydellisyyteen ei tarvitse pyrkiä. Pääasia on, että opimme ymmärtämään elämäämme tavaran kanssa ja selviämään arjessa paremmin, Aalto sanoo.

Bloggaaja, tietokirjailija ja ammattijärjestäjä Ilana Aallon luento tavaran järjestämisestä Henrikinkirkolla (Peltolantie 2, Turku) ti 3.4. klo 18-19.30.

paikkakaikelle.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 29.3.2018 / JK)

2018-03-29 12:20:00.0