Katariinanseurakunta juhlii pääsiäistä messun, kasteen ja yhteisen aterian merkeissä

Katariinanseurakunta juhlii pääsiäistä jo perinteisesti iloisella pääsiäisjuhlalla Pyhän Katariinan kirkossa, Katariinan pappilassa ja Nummen seurakuntakodissa. Juhlan muodostavat messu, sen yhteydessä toimitettava vauvan kaste ja yhteinen pääsiäisateria.
Pyhän Katariinan kirkko kevätvalossa. Kuva Henri Kirkanen.

Pääsiäisen juhlamessu järjestetään Pyhän Katariinan kirkossa Kirkkotiellä sunnuntaina 1.4. klo 10. Messun toimittaa suuri joukko seurakunnan työntekijöitä. Liturgina toimii kappalainen Outi Toljamo ja saarnan pitää kirkkoherra Leena Kairavuo. Juhlamessun musiikista vastaavat kanttori Markku Lautjärvi ja Pyhän Katariinan kuoro. Messun yhteydessä kasteen toimittaa seurakuntapastori Anna Hälli.

- Pääsiäinen on vanha kastepäivä, ja kuka tahansa voi tulla seuraamaan tätä hienoa tilaisuutta,, kirkkoherra Leena Kairavuo sanoo.

Kirkon jälkeen juhlat jatkuvat yhdessäolon ja ruokailun merkeissä Katariinan pappilassa ja tänä vuonna myös Nummen seurakuntakodilla, sillä edellisten vuosien kokemusten perusteella osallistujia on paljon. Osallistuminen ei maksa mitään, mutta halutessaan voi antaa ruokarahan lähetystyölle.

Tarjolla on pääsiäisateria eli lammas-kaalia ja lapset huomioiden myös makaronilaatikkoa. Sinne tänne piilotetaan myös suklaamunia.

Ensimmäisenä pääsiäispäivänä Varissuon kirkossa ei pidetä messua, mutta kirkolta ja muualta seurakunnan alueelta pääsee yhteisiin juhliin kätevästi maksuttomalla bussikuljetuksella. Bussi lähtee Varissuon kirkolta klo 9.10. ja se kulkee reittiä Littoistentie – Satakielenkatu – Tilhenkatu –   Littoistentie – Västäräkinkatu – Jaanintie – Karjakuja – Säkönkatu – Virmuntie – Petkeltien päätepysäkki – Kuralankatu – Kohmo – Kuralankatu – Vanha Hämeentie – Tammitie –  Hakapellonkatu – Pyhän Katariinan kirkko. Paluu on noin klo 12.30.

Toisena pääsiäispäivänä maanantaina Varissuon kirkossa järjestetään Yhteyden messu, joka alkaa kello 17. Luvassa on svengaavaa musiikkia, iltapalaa ja ohjelmaa lapsille. Yhteyden messussa jatketaan perheiden yhteistä pääsiäisen viettoa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 26.3.2018 / SA)

2018-03-26 15:04:00.0