Henrikinkirkon Via Crucis –musiikkivaellus kulkee hiljaisen viikon tunnelmiin

Via Crucis tarjoaa pääsiäisen ajan musiikkielämyksen jo seitsemännen kerran Henrikinkirkossa (Peltolantie 2, Turku) keskiviikkona 28.3. klo 19.
Henrikinkirkon risti. Kuva Timo Jakonen.

Musiikkivaelluksella kuullaan Johann Sebastian Bachin säveliä kitaristi Patrik Kleemolan ja sellisti Laura Ollin soolonumeroissa. Henrik's Singers -kuoro ja Salon kamarikuoro esittävät kanttori Olli-Pekka Laakkosen johdolla muun muassa Michael Praetoriuksen kaksoiskuoroteoksen Aus tiefer Not. Illan aikana ensiesityksensä saa myös Laakkosen oma sävellys, joka on tehty Eino Leinon pääsiäisrunoon.

- Musiikki vaeltaa eri aikakausilla ja kirkkosalin eri tiloissa. Vaikka olemme kärsimysviikon tunnelmissa, myös toivoa on mukana. Luvassa on siis valoja ja varjoja, Olli-Pekka Laakkonen sanoo.

Laulujen tekstit heijastetaan yleisön nähtäville.

Tapahtuma kestää hieman alle tunnin, ja siihen on vapaa pääsy.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 23.3.2018 / SA)

Fri Mar 23 10:32:00 EET 2018