Kuoronjohtajan 100. Johannespassio: CCI ja oratoriokuoro Tuomiokirkossa 24.3.

Chorus Cathedralis Iuniorum CCI -poikakuoro esittää yhdessä Tuomiokirkon oratoriokuoron kanssa J.S.Bachin Johannespassion Turun tuomiokirkossa palmusunnuntain aattona lauantaina 24.3 klo 18.
CCI-poikakuoro

Solisteina laulavat Johanna Koiranen, Elina Kerokoski, Jouni Kuorikoski, Mikko Laiho ja Heikki Rainio.

Esityksen johtavat Heikki Rainio ja Anu Åberg. Oratorio-orkesteri on koottu Turun filharmonisen orkesterin soittajista ja konserttimestarina on Juha-Pekka Vikman.

Johannespassio kertoo Jeesuksen kärsimyshistorian Johanneksen evankeliumin mukaan. Bach sävelsi teoksen vuonna 1724 tultuaan valituksi Tuomaskirkon kanttoriksi Leipzigiin.

CCI:n kuoronjohtaja Heikki Rainiolle esitys on merkittävä, sillä se on hänen 100. Johannespassion esityskertansa.

Lippuja 22,50 / 17,50 € voi ostaa tuntia ennen ovelta ja ennakkoon ticketmaster.fi

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 21.3.2018)

Wed Mar 21 10:55:00 EET 2018