Urkusatu esittelee lapsille soitinten kuninkaan

Turun Mikaelinkirkossa (Puistokatu 16) kuullaan torstaina 22. maaliskuuta kello 17 lasten urkusatu, joka kertoo veikeällä tavalla kirkon mahtavan soittimen osista ja toiminnoista.
Mikaelinkirkon urut. Kuva Jussi Vierimaa.

Tarina esitetään tutun lastenlaulun, Tuiki, tuiki tähtösen sävelin. Sadun jälkeen on mahdollista käydä urkujen sisällä ihmettelemässä koneistoa ja eri kokoisia pillejä.

Urkuja pääsee myös itse soittamaan, ja samalla voi kokeilla vaikkapa erikoisia äänitehosteita, kuten moottoripyörän pörinää, satakielen laulua tai kirkonkelloja.

Urkusatu kestää noin kymmenen minuuttia. Tilaisuuteen on vapaa pääsy, eikä ennakkoilmoittautumisia vaadita. Vanhemmat voivat jäädä kuuntelemaan satua yhdessä lastensa kanssa.

- Tietysti toivomme, että mahdollisimman moni pääsee sisälle tähän hienoon soittimeen, urkuri Marko Hakanpää sanoo.

Sadun kertojana on perhediakoni Pauliina Liukkonen.

Urkusatu on osa Turun konservatorion ja Turun filharmonisen orkesterin Lasten musiikkijuhlia. Maaliskuisen tapahtumasarjan tavoitteena on esitellä lapsille ja nuorille musiikin mahdollisuuksia elämyksinä, harrastuksena ja jopa ammattina.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 19.3.2018 / SA)

Mon Mar 19 09:23:00 EET 2018